Asteroid prošao pored Zemlje, bliže od nekih satelita

Ilustracija, Foto: Shutterstock

Blizu Zemlje projurio je veći asteroid 2023 BU. Otkriven je prije nekoliko dana, a projurio je pored - bliže od nekih satelita.

2023 BU, veličine minibusa, u 1:30 časova 27. januara prošao je iznad Južne Amerike na visini od 3.600 km, što je njegova najbliža tačka susreta sa plavom planetom.

Proletio je pored Zemlje mnogo bliže nego što je visina (oko 36.000 km) na kojoj se nalaze geostacionarni, odnosno telekomunikacioni sateliti.

Ova vrsta satelita se sinhronizirano pomjera sa okretanjem Zemlje oko svoje ose pa se čini da miruje iznad određene tačke na ekvatoru. Međutim, treba napomenuti da većina satelita kruži oko Zemlje na visinama između nekoliko stotina i 2.000 kilometara.

Asteroid je 21. januara otkrio astronom amater Genadij Borisov sa svoje zvjezdarnice MARGO na Krimu, a zatim su na njega bacili oko brojni stručnjaci širom svijeta kako bi mu preciznije odredili putanju.

Mada se radilo o izuzetno bliskom susretu, NASA je 26. januara procijenila kako nema razloga za paniku jer nema nikakve šanse da pogodi Zemlju.

Čak i da joj je prišao puno bliže, većina asteroida bi izgorjela u atmosferi, a samo neki njegovi komadi pali bi na Zemlju kao meteoriti.

NASA-in sistem za procjenu opasnosti od udara naziva Scout, koji je dio projekta instituta JPL, analizirao je sve dostupne podatke o orbiti 2023 BU te ustanovio da će se raditi samo o "vrlo bliskom prolasku".

"Scout je vrlo brzo odbacio mogućnost udara. Ipak, ustanovio je da će se asteroid izuzetno približiti Zemlji. Zapravo, ovo je jedan od najbližih zabilježenih prolazaka svemirskog tijela blizu Zemlje", rekao je inžinjer koji je razvio projekat Scout, David Farnoćija.