BOJe JUTRA

Novović: U ovom trenutku ne možemo da damo preporuku da li da škole krenu sa radom ili ne

Maja Lalić iz UNICEF-a Crna Gora smatra da odluka o tome hoće li se škole otvarati ili ne mora doći u konsultaciji sa tri važna sektora

7013 pregleda 6 komentar(a)
Ilustracija, Foto: Vijesti
Ilustracija, Foto: Vijesti

U ovom trenutku ne možemo da damo preporuku da li da škole krenu sa radom ili ne, rekao je u „Bojama jutra“ Radoje Novović iz Zavoda za školstvo.

„Zdravlje učenika nam je primarno i time se rukovodimo. Zavod nema dilemu, važna je nastava, a sa druge strane moramo da poštujemo mjere Instituta za javno zdravlje. Ne možemo da damo preporuku da li škola krene ili ne“, rekao je Novović.

Kaže da će školama poslati preporuke koje se tiču načina realizacije, planiranja, provjere i procjene znanja, preporuke za djecu sa invaliditetom, za romsku populaciju, te da će ih škole uskoro dobiti.

„Napravili smo nastavni plan za sve predmete za osnovne i srednje škole za prvo tromesečje. Od ponedeljka kreće snimanje časova u slučaju da bude nastava na daljinu", rekao je Boljević.

Ističe da moraju da se ispoštuju mjere NKT-a, kao i da misli da će ovom izazovu odgovoriti.

Maja Lalić iz UNICEF-a Crna Gora smatra da odluka o tome hoće li se škole otvarati ili ne mora doći u konsultaciji sa tri važna sektora.

„Odluka se mora donijeti u konsultaciji sa Ministarstvom zdravlja, Ministarstvom prosvjete i obrazovanja i Ministarstvom ekonomije“, rekla je Lalić.

Dodaje da treba da se definišu fleksibilni scenariji, da može lako da se pređe sa sistema iz učionice na online sistem.

Ističe da se prije otvaranja škola mora odraditi pažljiva analiza svih škola, počevši od njihovih kapaciteta.

„Moraju se analizirati potrebe škola i uzeti u obzir njeni kapaciteti. Bezbjednost škole je prvi izazov. Higijenske mjere moraju da se ispoštuju. Takođe, ključno je da se svakom djetetu obezbjedi pristup obrazovanju“, istakla je Lalić.

Psihološkinja Lidija Marković kaže da se već sada suočavamo sa posljedicama učenja sa daljine. „Navike se lako gube, a teško stiču. Učenje na daljinu ne daje mogućnost stvaranje navika. Djeca gube pedagoški momenat, a to je teško nadoknadivo“, istakla je Marković.