Postoji li deveta planeta Sunčevog sistema?

Planeta, Foto: Beta-AP
Ažurirano: 20.01.2016. 18:37h

Naučnici s Kalifornijskog instituta za tehnologiju objavili su danas da su došli do "dobrih podataka" o postojanju devete planete na ivici Sunčevog sistema.

Vjeruje se da je taj gasni džin velik skoro kao Neptun i da ima orbitu milijardu kilometara od putanje Neptuna, što znači da mu treba 10.000 do 20.000 godina da obiđe oko Sunca.

Ta "Planeta 9", kako su je nazvali Majk Braun i Konstantin Batigin s Kalifornijskog instituta za tehnologiju, ipak još nije uočena. Naučnici tvrdnje o toj planeti zasnivanju na matematičkim i kompjuterskim modelima i predvidjaju da će otkriće teleskopom uslijediti u roku od pet godina.

Braun i Batigin su rekli da su svoje otkriće objavili u časopisu Astronomikal džurnal (Astronomical Journal) zato što žele i da drugi teleskopima traže devetu planetu Sunčevog sistema.

"Mogli smo da ćutimo i mogli smo do provedemo sledećih pet godina pretražujući nebo sami u nadi da ćemo je naći. Ali, više želim da je neko nađe prije, nego ja kasnije", rekao je Braun.

Braun je rekao i da neće biti debate kao o Plutonu čiji je status planete ukinut 2006. On se smatra "ubicom Plutona" pošto je pomogao da se Pluton skine s liste planeta i proglasi patuljastom planetom.

Braun i Batigin svoje tvrdnje zasnivanju na činjenici da u Kajperovom pojasu, oblasti iza Neptuna u kojem ima mnoštvo ledenih tijela, postoji šest objekta koji djeluju kao da su pod uticajem planete.

"To je predviđanje. Mi smo pronašli gravitacioni potpis Planete 9 koja se skriva na periferiji Sunčevog sistema", rekao je Batigin.