Naučnici otkrili 5.000 planina ispod mora: Otkrićemo još 25.000!

0 komentar(a)
planine na dnu okeana, Foto: Screenshot (vimeo)
Ažurirano: 05.10.2014. 15:35h

Hiljade planina pod morem, od kojih su neke visoke kilometar i po, otkrivene su nedavno u dubinama okeana. To je samo još jedan podsjetnik koliko malo znamo o tome što se sve nalazi na dubinama od nekoliko hiljada metara, piše Dnevnik.hr.

Naučnici su te planine otkrili pomoću satelitskih radara. Dejv Sendvel, profesor sa Scripps Institution of Oceanography, kazao je za BBC News da je otkriće planina ispod mora od velikog značaja.

"Možda tako ne izgleda, ali broj planina pod mored raste kako se smanjuje njihova visina. Možda ih otkrijemo još oko 25.000 uz ovih 5.000 najviših za koje već sada znamo", rekao je on.

Morsko dno, a dvije trećine Zemlje je pod vodom, najmanje je istraženo područje naše planete. Dno okeana se uglavnom mapira pomoću brodova koji mogu da naprave karte u visokoj rezoluciji mjereći uzvišenja na dnu, ali zbog činjenice da takvi brodovi mogu da prevale samo 30 kilometara na sat, do sada je istraženo samo 10 odsto okeana na Zemlji.

Satelitska tehnika snimanja je mnogo brža, bolja, a zasnovana je na mjerenju oblika okeana, odnosno prema tome kako gravitacija utiče na vodenu površinu na različitom terenu.

U najnovijem ispitivanju morskog dna naučnici su koristili najmodernije satelite, Jason 1 i CryoStat koji su predviđeni za mjerenje debljine polarnog leda.

Draining the Ocean Basins with CryoSat-2 from Marine Gravity on Vimeo.