Radončić: Ne izražavam se kao Marko Vešović

Šemsudin Radončić svjedočio nakon petogodišnjeg spora novinarki Monitora protiv Pobjede, Kusovca i države Crne Gore
284 pregleda 1 komentar(a)
Šemsudin Šeki Radončić, Foto: Boris Pejović
Šemsudin Šeki Radončić, Foto: Boris Pejović
Ažurirano: 09.12.2018. 02:40h

Šemsudin Šeki Radoničić rekao je juče da korišćenje nepristojnih riječi u tekstovima nije njegov, već stil Marka Vešovića.

To je rekao u sudnici podgoričkog Osnovnog suda, u postupku koji se po tužbi novinarki Milke Tadić-Mijović i Milene Perović-Korać, vodi protiv “Pobjede” i bivšeg urednika tog državnog lista Srđana Kusovca i države Crne Gore.

Radončić je pred sudijom Draganom Šćepanovićem rekao da su tekstovi objavljeni u “Pobjedi” nastali zato što “Monitor i medijski koncern Vijesti nijesu htjeli da objavljuju demant, a to oni ni danas ne čine”.

“Svaki naš odgovor u Pobjedi, odnosno knjizi, bio je direktan odgovor na užasne diskvalifikacije, laži i klevete kada su u konkretnom slučaju tužilje u pitanju, koje su one iznosile, ili drugi novinari, odnosno svi novinari osim stražara Hasa su učestvovali u toj hajci i linču, koji i dan danas traje”, rekao je Radončić. Citirao je djelove iz nekoliko Vešovićevih tekstova objavljenih u Monitoru 2002. i 2004. godine, u kojima ima nepristojnih izraza.

“Ovaj tekst je pustila tužilja, kao glavna urednica, a što je karakteristično bilo za izražavanje Marka Vešovića, a ne moje, jer ja imam kao pisac drugačiji stil izražavanja”, rekao je Radončić. On se u sudnici pojavio pet godina nakon što su novinarke podnijele tužbu.

Nakon njegovog svjedočenja tužilje su tražile izuzeće sudije Šćepanovića, obrazlažući da se svjedok uopšte nije izjašnjavao na sporne tekstove i uvrede koje su predmet tužbe, ali i zato što je punomoćniku tuženih, bez punomoćja omogućio da utiče na sadržinu zapisnika.

Perović-Korać kazala je da je atmosfera u sudnici samo još jedan prilog njihovoj tvrdnji da su tekstovi u “Pobjedi” bili državni projekat, s ciljem da se diskvalifikuju kritičari vrha vlasti i gušenja sloodne riječi.

Perović-Korać i Tadić-Mijović tužbu su podnijele zbog uvreda i govora mržnje u tekstovima koje je “Pobjeda” objavljivala od juna 2011. do aprila 2012. godine. Autori tih tekstova su Marko Vešović i Radončić, a novinarke su nazivane “ološima”, “džukelama”, ”kerovima”, “zulumćarskom ekipom novinara”, “šupljoglavima”, “profesionalnim falsifikatorkama”, “lovačkim kerovima”, ”medijskim siledžijama u suknjama”, ”glupim kao točak”, ”kilomudićkama”, ”mitingaševim kerovima u suknjama”... „Sudija dozvolio svjedoku da preuzme vođenje ročišta”

Milena Perović-Korać “Vijestima” je kazala da su izuzeće tražile, jer je sudija dozvolio svjedoku Radončiću da zloupotrebljava sud i faktički preuzme vođenje ročišta:

“A u namjeri da skrene cijelu stvar sa prave teme - tekstova u ‘Pobjedi’, čiji je on jedan od autora, a zbog kojih smo tužile državu i odgovorne u nekadašnjem državnom listu. Ti tekstovi, koji su objavljivani u kontinuitetu u tada državnoj novini, obilovali su najgorim uvredama i klevetama na naš, ali i račun naših kolega”, kazala je Perović-Korać.  

Preporučujemo za Vas