Španske pećine kriju DNK tragove izumrle vrste ljudi

crteži, pećina, Foto: Shutterstock.com
Ažurirano: 28.04.2017. 17:19h

Istraživači Španskog prirodnjačkog muzeja u Madridu pronašli su u sedimentnim stijenama nekoliko različitih pećina DNK tragove neandertalaca.

Kako prenosi BBC,skeleti ovih praistorijskih ljudi nisu očuvani, ali naučnici su uspjeli sakupiti uzorke njihove mitohondrijske DNK (mtDNA, genetski materijal iz ćelijskih mitohondrija), koje će poslati na dalja istraživanja.

“Ovo otkriće predstavlja ogroman naučni proboj. Sada sa preciznošću možemo da kažemo koja vrsta hominida je naseljavala pećine”, izjavio je profesor Antionio Rosas iz Prirodnjačkog muzeja.

Stručnjaci procjenjuju da su uzroci stari između 14.000 i 550.000 godina.

U pećinama su otkriveni i DNK ostaci brojnih izumrlih životinjskih vrsta, poput vunenog mamuta, vunenog nosoroga, pećinskog medvjeda i pećinske hijene.

Ovo otkriće dolazi nakon što su u sedimentima u pećini Denisova u Rusiji pronađeni novi ostaci Denisovana, pećinske podvrste Homo sapijensa koja je živjela u doba paleolita.

Španski tim vršio je istraživanja u saradnji sa stručnjacima iz Belgije, Francuske, Rusije i Hrvatske.

Rezultati istraživanja objavljeni su u magazinu Sajens.