JOVO NANOVO OD SLJEDEĆE SEDMICE

Konkurs za direktora TVCG biće poništen

Na konkurs za direktora prijavilo se sedam kandidata, a posljednji je to učinio dugogodišnji novinar TVCG Sabrija Vulić
251 pregleda 9 komentar(a)
Rade Vojvodić, Foto: Luka Zeković
Rade Vojvodić, Foto: Luka Zeković
Ažurirano: 21.05.2019. 13:04h

Generalni direktor RTCG Rade Vojvodić poništiće sljedeće sedmice konkurs za direktora TVCG.

Nezvanični izvori “Vijesti” tvrde da je juče, na širem kolegijumu menadžmenta RTCG, odlučeno da se konkurs poništi zbog navodne tehničke greške u oglasu - u dijelu teksta o potrebnoj stručnoj spremi.

Konkursom za mjesto direktora TVCG tražena je “najmanje visoka stručna sprema”, što, kako tvrde pravnici, podrazumijeva i bečelor i diplomu specijalističkih studija. Sistematizacijom radnih mjesta u RTCG, međutim, predviđeno je da direktor mora da ima VII-2 stepen stručne spreme (240 etc), šta znači diplomu specijalističkih studija. Zbog toga će, tvrde izvori, Vojvodić novim konkursom precizirati koja diploma je neophodna.

Konkurs za direktora okončan je u ponedjeljak, ali su u RTCG bili dužni da sačekaju još tri dana, koliko je rok za prijavljivanje putem pošte.

“Vijesti” su juče objavile da će konkurs najvjerovatnije biti poništen.

Vojvodić ni juče, kao ni tokom sedmice, nije odgovarao na pozive i SMS novinara.

“Vijesti” su ranije objavile da kandidatkinja za direktora TVCG Sonja Drobac navodno nema potrebnu stručnu spremu za to radno mjesto, što do sinoć nije demantovano.

Više nezvaničnih izvora “Vijesti” bliskih menadžmentu RTCG potvrdili su da Drobac ima samo bečelor diplomu. Aktuelnu glavna urednica i direktorica TV Prva dio javnosti doživljava kao veoma blisku vladajućem DPS-u.

“Vijesti” su ranije, pozvavši se na nezvanične izvore bliske RTCG, objavile da Vojvodić i Drobac ne govore. 

Navodno, ostanak Vojvodića u RTCG je pod znakom pitanja, ako Drobac postane direktorka TVCG. Te informacije niko nije demantovao.

Na konkursu za direktora prijavilo se sedam kandidata, a posljednji je to učinio dugogodišnji novinar TVCG Sabrija Vulić. On je “Vijestima” potvrdio da je konkurisao, a to je učinio poštom. 

Na konkurs su se javili novinari Marko Milačić, Andrijana Kadija, Mladen Đuretić, Časlav Vujotić i Dragan Cvijović.

Kadija je šest mjeseci bila v.d. direktorica TVCG, nakon što je Radojka Rutović podnijela ostavku pod pristiskom opozicije.  Proteklih dana, tu funkciju obavljao je Božidar Šundić.

Vujotić je novinar Radija CG, a Cvijović bivši novinar i urednik “Pobjede”. Đuretić je javnosti poznat po poljoprivrednoj emisiji RTCG  “Agrosaznanje”.

Savjet neobaviješten, direktor da nastavi "pozitivan kurs"

Predsjednik Savjeta RTCG Vladimir Pavićević kazao je da nema informacije o tome da će konkurs biti poništen i da o tome nije razgovarao sa Vojvodićem.

"Procedure i zakoni su jasni i ne može se konkurs poništiti samo jer jedan ili dva kandidata ne zadovoljavaju uslove konkursa od njih sedam... Na Vojvodiću je da izabere onog za kojeg smatra da može da nastavi pozitivan kurs kojim se u proteklih pola godine kretala TVCG”. 

Član Savjeta RTCG Goran Đurović ocijenio je da je nedopustivo da se zbog jednog kandidata svi ostali dovode u neravnopravan položaj.

“Pravna služba i menadžement treba da u postupku selekcije primjene zakon i interna akta RTCG u pogledu neophodne stručne spreme. Kandidati koji ne ispunjavaju uslove propisane konkursom treba da budu isključeni iz procesa”.

Đurović je rekao da će biti posla za Savjet i Agenciju za sprečavanje kourupcije, ukoliko postupak izbora direktora ne bude sproveden u skladu sa procedurom, ili ako se želi izdejstvovati odabir kandidata bez odgovarajuće stručne spreme.

SDP: Zakonitim izborom dokazali bi nezavisnost

Iz SDP-a su pozvali da se izbor novog direktora sprovede u skladu za zakonom kako bi se dokazala nezavisnost RTCG.

Saopštili su da je Evropska komisija u izvještaju za 2016. navela da urednička nezavisnost RTCG treba da bude prioritet, čime je poručeno da to nije bio slučaj u prethodnom periodu.

"Posebno TVCG je u izbornoj kampanji pokazala bazičnu objektivnost iz koje se vidi da se urednički tim trudio da pokaže novo lice u odnosu na ranije periode, iako i dalje nije na onom nivou kakvu bi građani Crne Gore željeli da vide. Upravo zato što počinje da liči na pravi crnogorski nacionalni javni servis, Pink-Informer koncern želi grubim nasiljem da ga vrati pod svoju kontrolu, kao u najboljem vremenu Radojke Rutović i njenog štićenika koji je sada poslanik DPS-a”, saopšteno je juče iz te političke partije.