HRA: Predlog zakona o javnim okupljanjima djeluje obeshrabrujuće

“Pretjerana je i obaveza da organizator obezbijedi medicinsku i vatrogasnu službu. Radnici koji se okupljaju zbog, primjera radi, neisplaćenih zarada nikako nijesu u prilici da snose te troškove. Smatramo da je obaveza države da obezbijedi medicinsku pomoć ili vatograsnu službu ako se za tim ukaže potreba”, navodi se u saopštenju
54 pregleda 0 komentar(a)
Vlada Crne Gore, Foto: Savo Prelević
Vlada Crne Gore, Foto: Savo Prelević
Ažurirano: 03.09.2015. 16:34h

Odredbu po kojoj organizator javnog okupljanja odgovara za štetu koju prouzrokuju učesnici okupljanja treba obrisati iz predloga zakona jer je, smatraju u Akciji za ljudska prava (HRA), djeluje obeshrabrujuće i vrlo lako se može zloupotrijebiti u praksi.

Iz HRA smatraju da sadašnja verzija zakona organizatoru javnog okupljanja nameće pretjerane obaveze, pa se tako građani obeshrabruju da uživaju ljudsko pravo garantovano i Ustavom Crne Gore.

“Pretjerana je i obaveza da organizator obezbijedi medicinsku i vatrogasnu službu. Radnici koji se okupljaju zbog, primjera radi, neisplaćenih zarada nikako nijesu u prilici da snose te troškove. Smatramo da je obaveza države da obezbijedi medicinsku pomoć ili vatograsnu službu ako se za tim ukaže potreba”, navodi se u saopštenju HRA, čiji su predstavnici učestvovali na okruglom stolu MUP-a povodom Predloga zakona o javnim okupljanjima.

Iz HRA skreću pažnju i na problematičnu formulaciju prema kojoj je moguće privremeno ograničiti održavanje skupa „u blizini objekata koje obezbjeđuje policija, ako ometa nesmetano obezbjeđivanje tih objekata“. Prethodno je Nacrtom zakona privremeno ograničenje bilo propisano na 10 metara od Vlade, odnosno na trotoarima i zelenim površinama ispred objekata Skupštine Crne Gore, Predsjednika i Ustavnog suda. “Smatramo da je neophodno vratiti fomulaciju propisanu Nacrtom i dodati da se i to ograničenje primjenjuje samo kada su ova tijela u sesiji, po ugledu na zakone u okruženju”, navodi se u saopštenju.

Iz HRA su zadovoljni što je jedan dio predloga i sugestija koje su ranije dostavili u odnosu na Nacrt usvojen. Posebno izdvajaju propisivanje testa štetnosti prema kojem se sloboda javnog okupljanja može ograničiti ako je to neophodno i srazmjerno svrsi zbog koje se ograničavanje preduzima, kako i definisanje neorganizovanih, spontanih okupljanja koja se ne moraju prijavljivati.

Bonus video: