PLASIRALI TENDENCIOZNE INFORMACIJE

Pinku M najmanje 14 upozorenja

Agencija za elektronske medije prihvatila još dva prigovora direktora “Vijesti”
80 pregleda 18 komentar(a)
Željko Ivanović, Foto: Boris Pejović
Željko Ivanović, Foto: Boris Pejović
Ažurirano: 28.08.2018. 13:57h

Agencija za elektronske medije (AEM) obavezala je Pink M da objavi u vijestima da je prekršio programske standarde jer je u dva navrata plasirao tendenciozne informacije o ND “Vijesti”.

AEM je, naime, 16. avgusta prihvatila dva prigovora direktora “Vijesti” Željka Ivanovića jer je Pink M objavio netačne i tendenciozne informacije o navodnoj vezi lista i lično Ivanovića sa menadžmenom Javnog servisa, dok je na njegovom čelu bila Andrijana Kadija.

Drugi prilog “ružičaste” TV je bio izvještaj o rezultatima izbora u Austriji, koji su iskorišćeni kao šlagvort da se “Vijesti” ponovo dovedu u negativni kontekst.

AEM je i ranije prihvatila više prigovora Ivanovića na izvještavanje Pinka M, ali ta televizija nije snosila konsekvence....AEM je ranije izdao 12 upozorenja televiziji Pink M, od kojih je devet po istom osnovu kršenja Zakona o elektronskim medijima i Pravilnika o programskim standardima Agencije.

U informativnoj emisiji od 17.12. i 18.12.2017. objavljen je propagandistički prilog Pinki M u kome se iznova medijska grupacija “Vijesti” i Željko Ivanović kleveću bez suvislog argumenta, a kamoli dokaza, navodi se u pritužbi

U rješenju AEM-a koje je potpisao direktor Abaz Džafić, izriče se “upozorenje zbog kršenja obaveza emitera da informativnom programu doprinosi istinitom, cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti o događajima..., kršenja obaveze da su u proizvodnji informatvnog programa elektronski mediji dužni da poštuju načelo nepristrasnosti”.

Zbog toga Pink M je dužan u u vijestima objavi da mu je izrečeno “upozorenje zbog propuštanja da svojim inormativnim programom doprinosi nepristrasnom informisnaju javnosti... Upozorenje je izrečeno po prigovoru Željka Ivanovića... u vezi sa prilogom emitovanim 16. oktobra 2017,” navodi se.

U prigovoru Ivanovića, koji se citira u rješenju AEM-a, navodilo se da se Vijesti “kleveću i diskredituju bez ikakvog suvislog argumenta ili dokaza”. Pink M je, dodaje se, u prilogu o rezultatima izbora u Austriji naveo i da je “ogromno iznenađenje izbora i ujedno najveći gubitnik Zeleni čiji je listu prevodila Urlike Lunaček. Ova partija prvi put u istorji sa 3,9 dsto glasova ne prelazi ni izborni cenzus. Iako u svojoj zemlji nebitna i omražena, Lunaček je u crnogorskoj javnosti poznata kao miljenica ‘Vijesti’ i zaštitnica pojedinih NVO...” Prilog je, piše u pritužbi, ilustrovan fotografijama portala “Vijesti” i direktorice MANS-a Vanje Ćalović.

Druga pritužba ticala se priloga “ružičaste” o gledanosti Javnog servisa, kada je na sjednici Savjeta RTCG saopšten netačan podatak, koji su pernijeli pojedini mediji među kojima i “Vijesti”. Pink M je kasnije, između ostalog, objavio da su “Vladan Mićunović i Andrijana Kadija dio povezane grupe oko Željka Ivanovića”.

Zakonom o elektronskim medijima propisano je da će odobrenje za pružanje audio-vizuelnih usluga privremeno, do 30 dana, biti oduzeto ukoliko ih medij krši i poslije izricanja upozorenja i novčane kazne.

Preporučujemo za Vas