U Skupštini CG

Džafić ne gleda “Minut, dva”, ali ima sve snimljeno

Agencija nije cenzor, da se do sada “nije miješala u medijske okršaje”, odgovorio je Džafić
80 pregleda 13 komentar(a)
Abaz Džafić, Foto: Savo Prelević
Abaz Džafić, Foto: Savo Prelević
Ažurirano: 19.02.2019. 22:30h

Poslanici opozicije skrenuli su dabas u Skupštini pažnju direktoru Agencije za elektronske komunikacije Abazu Džafiću na sve prustniji govor mržnje u elektronskim medijima i na nesakidašnju hajku koju protiv kritičara vlasti vode režimski i prorežimski elektronski mediji.

“Gledate li vi 'Minut, dva' na TV Pink? Da li to neko tamo gleda i snima? Gledate li državnu televiziju i njen dnevnik. Gledate li ova beskonačna blaćenja Bebina i Branova TV 777. Sve je to jedna raspojasana medijska hajka vođena od strane jednog spin doktora koji je od grupe medija napravio batinu koja vodi klevetničku hajku koja nije zapamćena od vremena rat za mir”, pitao je poslanik Demokratskog fronta (DF) Koča Pavlović.

On je objasnio da tu "medijsku batinu" čine RTCG, "kao posljednja režimska TV u Evropi", Pink, "poznat po farmi i grand paradi i tome što je vazda bio u nečijoj službi kao i neki drugi režimski mediji".

Džafić je rekao da ne gleda "Minut, dva" ali da sve gledaju i snimaju u ljudi u sektoru za monitoring i da svaki dan od njih dobije analizu šta je uočeno. On je rekao da Agencija nije cenzor, da se do sada “nije miješala u medijske okršaje”. Dodao je da imaju sve zabilježeno, što znači snimljeno.

“Nijesmo se odlučili da nekom od emitera oduzmemo licencu a nije isključeno da to nećemo uraditi”, kazao je on.

Pavlović je pozvao Džafića da pogleda i TV 777 i minut dva na Pinku, da se ne drži samo forme i da kao regulator stane u zaštitu elementarnih programskih principa i standarda koji su jasno definisani.

Poslanik Pozitivne Dritan Abazović pitao je “da li televizija čiji je naziv sa tri broja” ima sve dozvole za emitovanje programa. Pavlović je dodao da ta televizija preko video bima emituje neometano svakakve bljuvotine i blati ljude.

Džafić je odgovorio da TV 777 ima dozvolu za emitovanje programa preko kablovske televizije i istakao da Agencija nije nadležna za elektronske bilborde.

Opozicioni poslanici su ocijenili da se ne smiju na jednak način tretirati televizije koje proizvode programe od javnog interesa sa onima čiji je program ćaskanje na kuču i reklamiranje ruleta.

Čiji je servis RTCG

Kritika poslanika nije zaobišla ni državnu televiziju koju je, po ocjeni opozicionih poslanika, “grijeh nazivati javnim servisom” , jer, kako su rekli, to nije servis građana nego vlasti.

Raspravu o finasijskim panovima regulatornih agencija za narednu godinu obilježila je i priča o stanju na tržištu telekomunikacija. Poslanici opozicije ponovili su priču o nedopustvo visokim zaradama u toj instituciji, čiji “direktor ima veću platu od predsjednika Vlade”. Rečno je i da Agencija više štiti interese operatera nego građana koji finasiraju njen miilionsi budžet.

Poslanik DF Slaven Radunović iznio je podatke po kojima, nerijetko i kod istih operatera, građani Srbije za iste ili manje pare dobijaju neporedivo više minuta razgovora, SMS poruka i interenta od naših sugrađana.

“U nekim državama svijeta Internet je ustavom zagarantovano pravo a naše građane mjesečno košta do 50 eura”, kazao je Srđan Perić, poslanik Pozitivne.