Traži 100 hiljada

Ana Kolarević tužila "Vijesti" i "Dan": Najava politike brata

Ani Kolarević su sporni i tekstovi u kojima se pominje da je kao sudija presudila u korist hotela “Avala”
96 pregleda 57 komentar(a)
Ažurirano: 23.11.2012. 08:26h

Sestra starog-novog premijera Mila Đukanovića, advokatica Ana Kolarević tužila je izdavače “Vijesti” i “Dana” zbog serije tekstova u kojima se povezuje s aferom “Telekom” i zbog pretrpljenih i budućih duševnih bolova traži odštetu od po 100.000 eura.

Odvojenim tužbama su obuhvaćeni tekstovi u “Vijestima” i “Danu”, u kojima se navode izvještaji američkih istražnih organa da je Mađar telekom pri kupovini Telekoma Crne Gore podmitio više crnogorskih zvaničnika sa ukupno 7,35 miliona eura. Piše i da je među njima “advokatica sestra tada najvišeg vladinog funkcionera”, kao i da su dvojica zvaničnika iz uprave tadašnje državne kompanije novac deponovali na lične račune u bankama van Crne Gore.

Ani Kolarević su sporni i tekstovi u kojima se pominje da je kao sudija presudila u korist hotela “Avala”.

Avala prodata za 3,2, a procijenjena na 6 miliona >>>

Tužila kad je Milo postao mandatar

Odštetni zahtjev od 200.000 eura koji zbog “medijskog atakovanja na njenu ličnost, reputaciju i dignitet”, traži od “Dejli presa” i “Jumedia monta”, direktor “Vijesti” Željko Ivanović vidi kao najavu prve sestre da će njen brat nastaviti politiku progona nezavisnih medija.

“Raduje me što je prva sestra (visokog zvaničnika), koja je možda najbolji a i sasvim sigurno najplaćeniji advokat od 1901, napravila napredak u svom ponašanju i razmišljanju kada je u pitanju njen očito nepijateljski odnos prema nezavisnim medijima. Naime, za razliku od jedne tužbe protiv “Vijesti” kojom je tražila 10 miliona eura (za svoju Željezaru), druge kojom je isporučila milionski zahtjev (za svog brata), sada traži „skromnih“ 100 hiljada (za sebe)”, rekao je Ivanović.

Kolarević: Uzela sam novac, ostalo mi podmeću >>>

On tvrdi da je 100.000 eura, koje Kolarević traži od “VIjesti”, sitnica s obzirom na to da je od savjetničkog posla dobila skoro 300 hiljada eura.

Prema njegovim riječima, “vidan napredak” je nedovoljan, jer je prva sestra ovim odštetnim zahtjevom još uvijek daleko od standarda i prakse suda u Strazburu.

“Ali to će valjda presudom korigovati naše nezavisno parvosuđe. Šalu na stranu, odluka o tužbi naravno nema veze sa povredom ugleda već je ona izraz klasičnog nasilja i zastrašivanja. Odluka o tužbi je donesena onog dana kada je brat, visoki funkcioner, odlučio da se vrati na čelo Vlade. Bilo bi, zato, naivno vjerovati da je tužba prve sestre iskaz njenog privatnog i samoinicijativnog poriva da pokaže i demonstrira svoju moć”, ocjenjuje Ivanović.

“Ništa novo i neočekivano. U brojnim mandatima brata, visokog funkcionera, novinari su ubijani, prebijani, zatvarani, linčovani, a novine reketirane, paljene i diskiminisane – tako da sestra, na vrijeme, najavljuje da će brat nastaviti s politikom progona nezavisnih medija. Naravno, kao i ranije, uz pomoć Vlade, parlamenta, patriotskih medija i intelektualaca i 'nezavisnih' crnogorskih institucija”, kazao je Ivanović.

Tužba koju potpisuju četiri advokata, u podgorički Osnovni sud predata je 9. novembra ove godine, istog dana kada je i predsjednik države Filip Vujanović predložio Đukanovića za mandatara.

U njoj se navodi kako je “jasno da su 'Vijesti' tekstovima pisanim tokom 2012. pokušale izvršiti medijski atak na Kolarević, reputaciju i dignitet, kao i da se na neargumentovan i tendenciozan način diskredituje čast, ugled i njeno dostojanstvo”.

Za Kolarević je sporno i objavljivanje njenih fotografija na naslovnicama dnevnih listova, ali i njeno reagovanje u kojem je “Vijestima” spočitala tendencioznost i neprofesionalnost.

Određujući cijenu svojih duševnih bolova, advokatica podsjeća da je majka dvoje djece, ugledni advokat koja nastoji da “očuva ugled i dostojanstvo koje ona i njena uža i šira porodica nesumnjivo posjeduju”

U tužbi ona navodi da je “Vijesti” zlonamjerno u kontinuitetu dovode u vezu s korupcijom u privatizaciji Telekoma, plasirajući informacije kao tačne i istinite, bez prethodne provjere.

Kolarević u tužbi piše da su tekstovi napisani suprotno novinarskom kodeksu kao i da je “želja za većim tiražom i napadima na lična prava tužilje bila veća od želje za utvrđivanjem i objavljivanjem istine”.

Napominje da, s obzirom na to da nije javna ličnost, novinari nijesu imali pravo da “prevrću po njenim poslovima a da su tekstovi poslužili za podsticanje mržnje prema njoj stvarajući iskrivljenu sluku o njenoj ličnosti, imovini koju posjeduje, zanimanjima i sposobnostima, kao i da haranga 'Vijesti' nesmanjenim intenzitetom i dalje traje”.

"Ako vam je dobro - ništa, ako ste nezadovoljni dođite na protest" >>>

“Ovakim agresivnim i svakodnevnim objavljivanjem sadržaja bez ikakve argumentacije ne samo da se vrijeđa čast i integritet tužilje već se prije svega ugrožava i sam život tužilje. Permanentnim objavljivanjem fotografija tužilje uz bombastične i alarmantne naslove, upravo se javno mjenje huška protiv tužilje kao izvora sveg zla, kao jedinog krivca za sve što je negativno u državi i na taj način se crta meta za odstrijel bilo kojeg nezadovoljnog građanina ove države”, navodi se u tužbi.

Određujući cijenu svojih duševnih bolova, advokatica podsjeća da je majka dvoje djece, ugledni advokat koja nastoji da “očuva ugled i dostojanstvo koje ona i njena uža i šira porodica nesumnjivo posjeduju”.

Uvrijeđena i zbog performansa MANS-a

U prilog tvrdnji da je isključivi cilj “Vijesti” da je diskredituju kao ličnost priložila je autorski tekst Marka Milačića “Prva sestra”, za koji smatra da se ne radi o satiričnom igrokazu, “već o nadasve ružnom i prljavom tekstu koji ima za cilj da tužilju prikaže ne samo kao negativnu osobu kriminalnih sklonosti već i kao izvršioca krivičnih djela”.

Takođe navodi i izvještavanje “Vijesti” sa performansa MANS-a na kojima su nošene njene karikature i maske sa njenin likom.

Američki istražitelji su došli do dokumenata da je preko firme Sigma isplaćeno 580.000 eura za navodne konsultantske usluge.

Istražitelji u SAD-u su utvrdili da su ugovor sa Sigmom potpisali tadašnji direktori Telekoma Crna Gora Oleg Obradović i Tomaš Morvai, protiv kojeg je SEC i podnio tužbu Okružnom sudu u Njujorku.

Kolarević je ranije izjavila da je njen “konsultantski posao za Crnogorski telekom 2005. godine naplatila 246.000 eura od američke kompanije Sigma, ali da nije riječ o koruptivnoj isplati”, kako to tvrde američke finansijske vlasti.

Advokatica je nedavno izjavila da je dala izjavu Tužilaštvu od kojeg je, kao i od Uprave za sprečavanje pranja novca, tražila da kažu da li je njeno ime u spisima iz SAD, ali da taj podatak nije dobila, uz konstataciju da je “očigledno da je bila opet interesantna da kao sestra bude ispitana”.

Ana Kolarević je u tužbi protiv “Vijesti” ponovila da ona nije primila mito tokom privatizacije Telekoma.

Nakon objavljivanja informacija o korupciji u Telekomu, Đukanović je prvi javnosti obznanio da se vjerovatno radi o njegovoj sestri, ali da je ta tužba 'notorna glupost'.

“Gorim od nestrpljenja da američka agencija pošalje informacije našem tužilaštvu. Gorim od nestrpljenja jer znam da ćemo se slatko nasmijati tome”, rekao je Đukanović.

Dokumentacija iz Amerike nije stigla

Novi mandatar će još morati da čeka te informacije jer je jedan od njegovih najbližih saradnika vicepremijer Duško Marković gostujući u emisiji “Načisto” rekao da dokumentacija iz Amerike po zamolnicama Tužilaštva iz aprila ove godine još nije stigla.

Dok čeka informacije od američkih kolega kako bi utvrdilo ko je bio korumpiran, Tužilaštvo je pokrenulo istragu protiv urednika “Dana” Nikole Markovića jer je navodno odao službenu tajnu objavljivanjem informacija sa Anketnog odbora Skupštine Crne Gore. Istraga pred tim odborom nije imala nikakvog efekta jer je završena bez zaključka.

Ana Kolarević traži u tužbi da Osnovni sud, nakon što presudi u njenu korist, naredi “Vijestima” objavljivanje presude.

Režim slabi i pojačava pritisak na medije

Zamjenik glavnog i odgovornog urednika “Dana” Nikola Marković rekao je “Vijestima” da se tužba protiv tog lista odnosi na tekstove o Telekomu i Zoranu Bećiroviću.

“Smatram da je tužba neosnovana, nerealna i da se radi o političkom pritisku vladajuće familije i oligarhije na nezavisne medije. Naravno u teoretskoj ravni svako ima pravo da tuži, ali i da snosi odgovornost za tužbene zahtjeve. Ironičan je navod gospođe Kolarević da će sredstva ako dobije spor uplatiti siromašnima.Pitam je da li će uplati novac onim siromašnim ljudima koje je režim njenog brata osiromašio”.

“Ono što je simpatično jeste matrica ponašanja prve familije i vladajuće oligarhije, oni uvijek svima daju nešto tuđe, nikada svoje i od svojih. Kako režim slabi, pritisak na “ Vijesti”, ”Dan” i “Monitor” se pojačava, što je već viđena matrica svih despotskih režima i njihovih oligarha”, rekao je urednik “Dana”.

Jovović: Otužbe su besmislene

Glavni i odgovorni urednik “Vijesti” Mihailo Jovović navodi da je u tužbi uvažene advokatice jedino tačno da su “Vijesti” objavile tekstove za koje kaže da je bole.

“Bilo bi neprofesionalno i neetički da ih nijesmo objavili, ili da smo te teme obrađivali kao što to rade mediji pod kontrolom vlasti (čitaoci nekih od tih medija još ne znaju da se u američkim papirima pominje “sestra najvišeg državnog zvaničnika”). Siguran sam da smo u svakom članku u potpunosti uvažili sve profesionalne i etičke standarde, pozivajući se na dokumente, izjave i događaje, i pružajući šansu svima koji se pominju da kažu šta imaju”.

“To će biti vrlo lako pokazati na sudu, jer su tvrdnje u tužbi zlonamjerne i besmislene”, kaže on.

Prema njegovim riječima, kao udžbenički primjer javne ličnosti “uvažena sestra je legitimna medijska tema sa stanovišta javnog interesa, jer je kao sudija i advokat odavno učestvovala u javnim poslovima, od kojih su neki, blago rečeno, kontroverzni”.

“Od posebnog je javnog interesa što su vlasti jedne demokratske i prijateljske države u zvaničnim dokumentima osumnjičili 'sestru najvišeg državnog zvaničnika' za korupciju, pa i u slučaju da su to 'gluposti kojih ima i preko okeana', da parafraziram uvaženog brata. I on bi mogao biti značajan svjedok, jer je javno potvrdio da je 'sestra' iz američkih papira, upravo njegova sestra. A je li 'sestra' korumpirana, utvrdiće neki sud. Nekad”, smatra glavni urednik “Vijesti”.

Galerija

Preporučujemo za Vas