Cane protiv Monitora

Novinarke Monitora: Pisale smo u javnom interesu

Sudija Blažo Jovanić odbio je prijedlog da se sasluša i Stanko Subotić, a presuda će biti objavljena 4. maja
100 pregleda 0 komentar(a)
Ažurirano: 24.02.2019. 10:11h

Izvršna direktorka "Monitora" Milka Tadić i novinarka tog nedjeljnika Milena Perović-Korać, autorke teksta "U mreži", ispričale su kako su se istražujući poslovne veze Stanka Subotića i političkog vrha Crne Gore rukovodile javnim interesom, a ne ličnošću kontroverznog biznismena.

One su rekle da su prije pisanja teksta sprovele sve radnje koje treba da sprovede novinar koji nešto istražuje.

Sudija Blažo Jovanić odbio je predlog zastupnika "Monitora", advokata Veselina Radulovića, da se u postupku sasluša i Subotić, i najavio da će presudu objaviti četvrtog maja.

Subotić je tužio Tadić, Perović-Korać i nedjeljnik za povredu časti i ugleda, koje mu je taj list navodno nanio objavljivanjem teksta "U mreži" u martu prošle godine. Subotić traži jedan euro za naknadu štete, objavu presude u "Monitoru", kao i na internet stranici nedjeljnika.

Avioni, "Havaji", milioni...

U trosatnom saslušanju, u podgoričkom Osnovnom sudu, autorke teksta su, između ostalog, objasnile da je članak nastao dugogodišnjim istraživanjem od kasnih devedesetih, kada se Cane prvi put pojavljuje kao osoba od javnog interesa, odnosno od kada je bez tendera kupio dva aviona vrijedna više desetina miliona eura za Vladu Crne Gore.

Kasnije, kako je kazala Tadić, kada je podignuta optužnica u Italiji protiv, između ostalih, Subotića i Mila Đukanovića zbog šverca cigareta preko Crne Gore, preko toga kada je od Prve banke, vlasništvo porodice Đukanović, dobio kredit od 25 miliona eura za kupovinu "Havaja" i perioda prije osuđujuće presude u Srbiji protiv Subotića, kojom je osuđen na šest godina zatvora, kao organizator grupe koja je švercovala cigarete.

"Nesporno je da je od javnog interesa istraživanje o vezama lica koje se nalazi na dvije međunarodne potjernice, optuženog za šverc cigareta devedesetih godina, sa političkim vrhom jedne države, tim prije što su i najviši zvaničnici te države optuženi za ista krivična djela", navele su autorke teksta.

 Nas je zanimalo otkud to bogatstvo

Tadić je istakla i da smatra da je bilo od posebnog javnog interesa da se na neki način izvrši pritisak na crnogorsko tužilaštvo da ispita sve ove sumnjive relacije, jer u doba kad je pisan tekst, protiv Subotića su vođeni procesi u Beogradu i Bariju, dok kod nas nije vođen nijedan sudski proces, iako su ti događaji direktno vezani za Crnu Goru.

Na pitanje suda i Subotićevog zastupnika, advokata Vladana Đuranovića kako su novinarke povezale firmu "Kaldero trejding limited" i Subotića, te na osnovu čega tvrde da je to njegova firma, autorke teksta su istakle da one ni u jednom momentu nijesu pomenule da je Subotić vlasnik ili osnivač firme, već su ga dovele u direktnu vezu sa njom.

" Uvidom u izvode iz centralnih registara Crne Gore, Britanije, Kipra, izvještajem sa beogradske berze i drugom dokumentacijom smo našli jasan trag koji dovodi u vezu Caneta i Kaldero, i ne samo njih,već i čitavu organizaciju koja se tereti za šverc cigareta. Mi znamo da su lica, kao što je tužilac, veoma obučena da sakriju tragove. Našli smo podatak da je ta firma osnovana 1995, upravo u doba kada se zahuktavaju brojne ilegalne aktivnosti sa cigaretama, a glavni akteri šverca, do skoro vrlo skromni ljudi, odjednom se enormno obogaćuju i kupuju jedni od drugih firme, nas je zanimalo otkud to bogatstvo", navela je Tadić.

Čast i ugled

Korać je dodala da je ono što je ovaj tekst donio novo i što je javnost trebalo da sazna su raširene poslovne mreže Subotića i crnogorskih političara.

"Na početku teksta se objašnjava da je "Kaldero trejding limited" jedan od osnivača Subotićeve firme "Futura plus", pa se nameće i zaključak da Cane stoji i iza te firme, koja je, između ostalog, povezana i sa firmom „Beppler & Jacobson", iza koje, kako tvrdi više izvora stoje Đukanovići", rekla je Korać.

Tadić je dodala i da je bila veoma zabrinuta kada je Subotić u svom reagovanju na taj tekst iznio, između ostalog, i da zna gdje se ona kreće i šta priča, što je shvatila kao direktnu prijetnju.

Đuranović je istakao da smatra da je čitav tekst usmjeren na to da povrijedi Subotićevu čast i ugled, te da novinarke nijesu iznijele nijedan dokaz kojim potkrepljuju navode iz teksta.

Galerija