POZDRAVLJAJU ODLUKU VRHOVNOG SUDA

CGO: Kadija dokazala da ima kičmu, koju nisu imali ni oni koji su naručili, inicirali i izvršili njenu smjenu

"Danas je jasno koji su motivi bili kada su partijski kontrolisani članovi Savjeta RTCG, od kojih i danas neki sjede na istom mjestu, pokrenuli kampanju protiv Andrijane Kadije i projekta koji su sprovodili CGO i RTCG, a koji nijednom sudskom presudom nije osporen u dijelu zakonitosti"
5342 pregleda 6 komentar(a)
Kadija, Foto: Zoran Đurić
Kadija, Foto: Zoran Đurić

Centar za građansko obrazovanje (CGO) pozdravlja odluku Vrhovnog suda koji je odbio reviziju odluke Višeg suda u Podgorici čime je i posljednja sudska instanca potvrdila nezakonitu smjenu Andrijane Kadije sa mjesta generalne direktorice RTCG, saopšteno je danas iz te nevladine organizacija (NVO). 

"Ova odluka Vrhovnog suda okončava niz pravosnažnih presuda za nezakonite smjene tadašnjeg rukovodstva protiv kojih se  vodila prljava kampanja, a u kojoj je meta bio i CGO. Andrijana Kadija je dokazala da ima kičmu, koju nisu imali ni oni koji su naručili, inicirali i izvršili njenu smjenu. Danas je jasno koji su motivi bili kada su partijski kontrolisani članovi Savjeta RTCG, od kojih i danas neki sjede na istom mjestu, pokrenuli kampanju protiv Andrijane Kadije i projekta koji su sprovodili CGO i RTCG, a koji nijednom sudskom presudom nije osporen u dijelu zakonitosti. Naprotiv, u pojedinim sudskim presudama ovih procesa se eksplicitno navodi i da je projekat donio samo korist RTCG-u. O besmislu optužbi na račun CGO-a govore i činjenice: planirana sredstva projektom za RTCG bila su 47.700 eura, što je ukupno 0,23% ukupnih finansijskih sredstava koje je Vlada opredijelila za javni servis u iznosu od 20 miliona eura", navodi se u saopštenju CGO koje potpisuje Damir Nikočević, koordinator za razvoj u CGO. 

Iz CGO su dodali da je svakom ko misli svojom glavom jasno da se sa ovim iznosom ni na koji način nije moglo uticati na uređivačku politiku javnog servisa, a pritom takve namjere nije ni bilo. 

"Vrijedi podsjetiti da nikada nijedan prilog ili emisija koji su rezultat ovog projekta nije osporen ni u smislu poštovanja etičkih principa niti primjene zakona. Sasvim suprotno od mnogih koji nijesu bili dio ovog projekta, a koji očito nijesu tema onim članovima Savjeta, ali i brojnim drugim formalnim i neformalnim partijskim vojnicima, koji su glumili zabrinutost za nezavisnost i profesionalizam RTCG-a kada je realizovan naš projekat.  Nemamo iluziju da one medije i medijske izvršioce prljavih radnji koji su, tokom tih mjeseci neviđene hajke, imali na stotine negativnih medijskih objava, sa ciljem urušavanja ugleda CGO-a i same Kadije, Mićunovića i Mirkovića, grize savjest. Da su je imali ne bi takve uratke nikada ni pravili ni objavili. Nemamo iluziju ni da će uputiti izvinjenje svojim metama kojima su unaprijed pisali optužnice i presude", kazali su iz CGO.  

Povezani članci

24. Decembar 2019.

Vrhovni sud: Kadija nezakonito smijenjena

Iz te NVO su dodli i da o intenzitetu i ostrašćenosti te kampanje svjedoče dva ilustrativna podatka.

 "Dnevni list Pobjeda, od sredine aprila do sredine juna 2018, objavljuje 39 članaka, uključujući 19 naslovnih stranica sa napadima na CGO u kontekstu ugovora sa RTCG. U maju 2018. se desio brutalni napad na novinarku Vijesti, Oliveru Lakić, koja je ispred svog stana upucana u nogu. Pobjeda je tokom maja posvetila samo dvije naslovnice ovom događaju, dok je CGO u tom istom periodu “zaslužio” sedam naslovnica sa, naravno, negativnom konotacijom. Istovremeno, TV Pink M je imala 20 negativnih objava u njihovoj centralnoj informativnoj emisiji  "Centralni dnevnik" i 18 negativnih objava u odnosu na CGO u kraćoj informativnoj formi "Minut-dva". Te kraće forme su se emitovale devet puta dnevno što u ukupnom jesu 182 negativne objave na TV, bez dodatnih objava na njihovom portalu", piše u saopštenju CGO.

Poručili su i da se nakon pravosnažnih presuda u korist direktora TVCG-a, Vladana Mićunovića i urednika Prvog programa RTCG-a Aleksandra Mirkovića,  poslije godinu i po zaokružuju dokazi da se radilo o sinhronizovanoj akciji Demokratske partije socijalista (DPS) i koalicionih partnera, Administrativnog odbora Skupštine Crne Gore koji je, kako se navodi "počistio" nepodobne članove Savjeta RTCG-a i ekipirao ga onima u korist vladajuće većine, provladinih medija, ali i dežurnih analitičara i sličnih aktera koji priskoče kad vlasti treba nekog da javno "gaze". 

"Ne treba zaboraviti ni da se tome u jednom trenutku priključila i Agencija za elektronske medije kako bi, iako nema tu nadležnost, dala mišljenje na ugovor CGO-a i RTCG-a. Ista ona Agencija za elektronske medije koja je dosljedno žmurila na kršenje svih programskih principa na tadašnjoj TV PINK M – udarnoj pesnici vlasti i u ovoj kampanji, kao i brojnim drugim protiv neistomišljenika vlasti. Politička akcija vlasti u RTCG-u bila je i ostaje predmet izvještaja Evropske komisije, radnih dokumenata za poglavlje 23 i 24, izvještaja State Department-a, brojnih reakcija relevatnih međunarodnih organizacija koje prate medije, institucija EU, država članica EU, autonomnih nevladinih udruženja u Crnoj Gori, itd.", poručili su iz CGO.  

Kazali su i da je sudski epilog političke čistke rukovodstva u RTCG potvrda da je rukovodstvo RTCG radilo profesionalno i zakonito, a da takav pristup nije poželjan na javnom servisu koji plaćaju svi građani i građanke. 

"Zato je danas RTCG daleko od javnog servisa koji treba da služi svim građanima i građankama donoseći provjerene i tačne informacije, uz pluralizam mišljenja. To najbolje dokazuje i najnoviji slučaj izvještavanja o napadu na novinara Dan-a Vladimira Otaševića.   Prljava medijska kampanja protiv ranijeg rukovodstva RTCG i CGO-a, koja je bila priprema njihove smjene, potvrda je neprofesionalnosti tih medija kojima nijesu važne činjenice niti objektivno novinarstvo. Zato mi nastavljamo dalje da insistiramo na unaprijeđenju profesionalnih standarda u Crnoj Gori,  sa novim projektima i novom energijom", zaključuje se u saopštenju CGO.