NAIŠLA NA ODOBRAVANJE JAVNOSTI

Zabrana reemitovanja nekih sadržaja Pink M i Happy: Odluka SAEM-a pravedna, ali može biti sporna?

Vujović ističe da je sve urađeno u duhu zakona. Ivanović podržava mjeru, ali se pita gdje su bili ranije kada su napadani kritičari režima
5490 pregleda 11 komentar(a)
Ograničeno reemitovanje emisija “Dobro jutro Srbijo”, “Ćirilica” i “Posle ručka” na TV Happy i “Novo jutro” na “TV Pink M, Foto: Shutterstock
Ograničeno reemitovanje emisija “Dobro jutro Srbijo”, “Ćirilica” i “Posle ručka” na TV Happy i “Novo jutro” na “TV Pink M, Foto: Shutterstock
18.02.2020. 08:52h

Odluka Savjeta Agencije za elektronske medije (SAEM) da na tri mjeseca zabrani reemitovanje pojedinih sadržaja televizija Pink M i Happy uglavnom je naišla na odobravanje javnosti, dok dio građana smatra da su nadležni postupili selektivno i nezakonito.

Sagovornici “Vijesti” iz civilnog sektora tvrde da ovakve mjere država nije htjela da primijeni kada je na Pink M, tada televiziji sa nacionalnom frekvencijom, vođena kampanja protiv kritičara režima, ali i kada je u rijaliti programima promovisano nasilje.

Regulatorno tijelo za elektronske medije u Srbiji (REM) saopštilo da ovakva odluka predstavlja kršenje Konvencije o prekograničnim televizijama. “SAEM je prenebregao mišljenje Stručne službe REM-a (a koliko nam je poznato nije uvažio ni mišljenje svoje Stručne službe), i uprkos njemu, posegao za najdrastičnijom mjerom, zabranom određenih sadržaja“, saopštio je REM.

Iako nisu precizirali, REM je najvjerovatnije osporavao ovu odluku sa stanovišta člana 6 Zakona o elektronskim medijima, koji propisuje da se ograničenje može primijeniti za usluge iz država članica EU.

Predsjednik SAEM-a Ranko Vujović “Vijestima” je odgovorio da je u članu 5 istog zakona, pisanog 2010. godine, predviđeno da Crna Gora može ograničiti reemitovanje audiovizuelnih medijskih usluga iz “država članica Evropske unije i drugih evropskih država”. Međutim, tvrdi da je u narednom članu tehničkom greškom izostavljen dio odredbe “i druge zemlje”, pa se pogrešno stiče utisak da su ostale države izuzetak od primjene Zakona.

Vujović je ocijenio je riječ o banalnoj grešci, istakavši da je odluka u skladu sa Evropskom direktivom koja se odnosi i na zemlje kandidate za članstvo u Evropskoj uniji. On smatra da je ova odluka suštinski zakonita i da se ne može osporiti.

Bivši član Savjeta AEM Darko Ivanović pozdravio je odluku da se na tri mjeseca ograniči reemitovanje pojedinih sadržaja televizija Pink M i Happy, ali je kazao da ne zaboravlja da nadležni nisu uradili ništa kada je vođena kampanja protiv stotine pojedinaca iz Crne Gore putem informativnog programa “Minut, dva”.

“Država nije htjela da nas zaštiti od najgoreg mogućeg informativnog programa koji se desio Crnoj Gori”, rekao je Ivanović.

Kazao je da tada nije poštovan pravilnik i postojala volja da se ograniči reemitovanje takvih sadržaja kojim se crtaju mete kritičarima režima. Ivanović je rekao da je preko 30 puta targetiran, proglašavan neprijateljem države, a da je kampanja bila usmjerena i protiv Savjeta... Kazao je da se kao član Savjeta lično žalio Agenciji zbog kampanje koja se na televiziji Pink M vodi protiv njega, ali da je svaki njegov zahtjev odbijan po istim osnovama.

“U jednom momentu bilo je 65 prijava protiv Pink M, preko 20 puta su opominjani, iako nakon dvije opomene ide zamračenje do mjesec”, istakao je Ivanović.

On je ocijenio da Vlada preduzima mjere tek kada se kampanja počela voditi protiv nje.

“Pink je tada bio prijatelj, sada je neprijatelj, dok je zakon isti”. Ivanović je rekao da sve što je napad na državu i njene interese treba zabraniti, te da potpuno podržava odluku Savjeta, ali se pita gdje su bili ranije i može li demokratija biti selektivna.