sporan izbor članova rtvpg

Tužilac da provjeri ispravnost kandidata

GA od podgoričkog tužilaštva i ASK tražila da provjere da li je kandidatura Amera Ramusovića za članstvo u Savjetu buduće RTVPG validna. Ramusović za “Vijesti” kaže da su mu iz Glavnog grada potvrdili da je dokumentacija uredna

4065 pregleda 1 komentar(a)
Ilustracija, Foto: podgorica.me
Ilustracija, Foto: podgorica.me

Građanska alijansa (GA) podnijela je podgoričkom Osnovnom državnom tužilaštvu molbu za provjeru postojanja elemenata krivičnog djela povodom izbora kandidata za članove Savjeta lokalnog javnog emitera Radio televizija Podgorica (RTPG), a smatraju da je sporan izbor Amera Ramusovića.

O izboru članova Savjeta RTVPG trebalo bi danas da se izjasne i odbornici u Skupštini glavnog grada. Pored Ramusovića, za članove Savjeta buduće lokalne RTV predloženi su i Dragana Tripković, Živko Andrijašević, Husein Ceno Tuzović i Božidar Jaredić.

U GA smatraju da Ramusovićeva kandidatura nije u skladu sa propisima zbog čega su od tužilaštva zatražili da provjeri slučaj.

Ramusović je u Savjet predložen kao predstavnik civilnog sektora.

Iz GA napominju da kandidatura Ramusovićeva nije uredno dostavljena, što je Građanska alijansa utvrdila uvidom u dokumentaciju 10. juna. Smatraju i da Ramusović ne može biti u Savjetu RTVPG jer je, suprotno uslovima konkursa, član Komisije za programske sadržaje na albanskom jeziku i jezicima drugih pripadnika manjinskih naroda i drugih manjinskih nacionalnih zajednica u Radio-televiziji Crne Gore (RTCG). O tome su već narednog dana, 11. juna, obavijestili predsjednika Odbora za izbor i imenovanje SO Podgorica Mihaila Anđušića.

GA je zatražila i mišljenje Agencije za sprečavanje korupcije u vezi sa tim da li je Ramusović u sukobu interesa.

Ramusović je juče „Vijestima“ kazao da ništa nije skrivao u kandidaturi. „Saopštio sam da sam član Komisije za programske sadržaje na albanskom jeziku i jezicima drugih pripadnika manjinskih naroda i drugih manjinskih nacionalnih zajednica RTCG i tražio od nadležnih iz Glavnog grada da se odrede prema tome da li je dokumentacija koju sam im predao uredna. Oni su cijenili dokumentaciju i utvrdili da je potpuno ispravna. Ta Komisija RTCG nije upravljački organ“, kazao je Ramusović „Vijestima“.

Međutim, iz GA poručuju da u javnom pozivu jasno stoji da osobe koje „kao vlasnici udjela, akcionari, članovi organa upravljanja, članovi nadzornih organa, zaposleni i sl., imaju interesa u pravnim licima koja se bave proizvodnjom radio i televizijskog programa, tako da bi članstvo u Savjetu moglo da dovede do sukoba interesa” ne mogu biti članovi kontrolnog tijela buduće RTVPG. Iz te organizacije ističu i da to nije jedini propust u kandidaturi Ramusovića. „Tačnije, finansijski iskazi NVO organizacije koja je podržala kandidata Amera Ramusovića nijesu validni jer nisu ovjereni od strane nadležnog organa, odnosno Poreske uprave“, navodi se u dokumentaciji koju je GA dostavila ODT Podgorica, a u koju su „Vijesti“ imale uvid.

Podsjećaju i na to da je civilni sektor u Savjetu trebalo da predstavlja nekadašnji ministar kulture i ambasador u Srbiji Branislav Mićunović, ali da je on povukao kandidaturu.

„A Odbor za izbor i imenovanje Skupštine glavnog grada odlučio je da ga zamijeni kandidat Amer Ramusović“, navode iz GA.

Navode da je Odbor za imenovanja, nakon javnog konkursa, imao mogućnost da bira između tri kandidata koje je predložio civilni sektor.

„Amina Murić dobila je podršku devet nevladinih organizacija, Ramusović dvije, a Mićunović jedne“, precizirali su iz GA. Projekat gradske televizije 2009. godine pokrenuo je bivši gradonačelnik Podgorice Miomir Mugoša i tada je za potrebe otvaranja televizijske kuće opredijeljen prostor na Gradskom stadionu. Za opremanje je potrošeno 1,1 milion eura, a tokom 2014. godine raspisana su tri tendera za izbor najpovoljnijeg ponuđača za stavljanje u funkciju poslovnog prostora gdje je učešće Agencije za izgradnju i razvoj Podgorice bio poslovni prostor od 565 kvadrata, od čega je 300 kvadrata na trećem spratu a 265 kvadrata na mansardi južne tribine gradskog stadiona sa opremom koja je u objektu. Ponude su nekoliko puta dostavljale AST - emiter Prve TV, National Research Institute - emiter televizije MBC i Lutrija Crne Gore - emiter TV 777, ali su odbijene.

Glavni grad “Vijestima” već mjesec ne odgovara na pitanja

Podgorička gradska televizija neće početi sa radom prije septembra, tvrdi više izvora „Vijesti“. Ipak, iz Biroa za odnose sa javnošću Glavnog grada (PG biro) skoro mjesec ne odgovaraju na naša pitanja o RTVPG. Nijesu saopštili kada će televizija početi sa radom, da li je određen datum početka rada, koliko će imati zaposlenih i na kojim pozicijama. Nisu odgovorili koliko će RTVPG emitovati sadržaja sopstvene produkcije i kojim temama će se baviti. Nije odgovoreno ni na to da li je bilo inicijativa da se novac preusmjeri u RTCG za poseban sadržaj o glavnom gradu, odnosno da se raspiše tender za postojeće emitere sa nacionalnom frekvencijom.

Preporučujemo za Vas