ZAKLJUČANI SAMO ZA ONE ŠTO SU IM DUŽNI

Stečaj za laži i govor mržnje

Portal Skala radija radi punom parom iako je firma koja ga je osnovala u stečaju, a oni kojima su dužni ne mogu da naplate potraživanja

39713 pregleda 26 reakcija 26 komentar(a)
Stečajnom upravniku rekao da je vlasnik domena nastanjen u SAD: Mandić, Foto: Vijesti
Stečajnom upravniku rekao da je vlasnik domena nastanjen u SAD: Mandić, Foto: Vijesti

Portal Skala radija radi punom parom, iako je firma koja ga je osnovala u stečaju, a oni kojima su dužni za laži i klevete zbog te činjenice ne mogu da naplate potraživanja.

O tome, kako je “Vijestima” rekao, nije imao pojma ni stečajni upravnik te kompanije - “Maxko”, Ranko Grbavac, dok nadležni državni organi nemušto odgovaraju da znaju ko je osnovao portal, ali ne i kako je moguće da on fukcioniše i ubira prihode, uprkos činjenici da je firma navodno nesposobna za poslovanje.

Osnivač Skala radija - firma “Maxko”, proglasila je stečaj 19. aprila 2021. godine rješenjem Privrednog suda, o čemu je obaviješten osnivač i izvršni direktor Slavko Mandić.

Portal, međutim i dalje radi...

Stečajni upravnik preduzeća “Maxko”, “Vijestima” je rekao da do telefonskog poziva novinarke nije imao informaciju da je portal Skala radija aktivan.

Portal Skala radia i dalje aktivan
Portal Skala radia i dalje aktivanfoto: Screenshot/skalaradio.com

U drugom razgovoru, kazao je da ga je Mandić nakon toga obavijestio da je prestankom rada preduzeća “Maxko”, prestao sa radom i sajt Skala radija koji je funkcionisao u okviru preduzeća.

“A da domen www.skalaradio.com nije vlasništvo preduzeća “Maxco”... Radi se o domenu čiji je vlasnik fizičko lice nastanjeno u SAD”, kazao je on.

Iz Ministarstva javne uprave, digitalnog društva i medija “Vijestima” je odgovoreno da je osnivač tog portala Mandić, odnosno njegovo preduzeće koje je sada u stečaju.

Iz tog Vladinog resora, na čijem čelu je ministarka Tamara Srzentić, odgovorili su da svako pravno i fizičko lice ima pravo uvida i pravo na izvod iz evidencije, shodno Zakonu o medijima.

“Prema evidenciji medija koju vodi ovo Ministarstvo smo u posjedu ovih podataka koji datiraju iz perioda prije stečaja pomenutog medija. Skala Radio, ‘Maxko’ d.o.o. Datum odobrenja/registracije: 16. 02. 2018. godine. Jezik: crnogorski, direktor: Slavko Mandić, odgovorno lice: Dubravka Jovanović, adresa: Trg od kina, Kotor, E-mail: skalaradio@t-com.me, website: https://skalaradio.com/. Takođe, ostala pitanja nisu iz nadležnosti Generalnog direktorata za medije”, piše u odgovorima koje potpisuje portparolka tog ministarstva Gordana Jovanović.

Jednostavan unos veb adrese zaista vodi do portala koji je i dalje aktivan, a za koji Mandić tvrdi da nije njegov.

Upravo taj portal, u serijalu tekstova objavljivao je uvrede na račun dvojice osnivača “Vijesti”, Željka Ivanovića i Miodraga Perovića, zbog čega su i pravosnažno presuđeni. Nejasno je, međutim, kako će se izvršiti presuda i naplatiti odšteta od Mandića.

ZABRANJEN MU RAD

Grbavac je “Vijestima” rekao da će se nakon obavještenja koje mu je novinarka dostavila, a imajući i u vidu i navode osnivača putem e-maila, zvanično obratiti Ministarstvu javne uprave, digitalnog društva i medija radi dostavljanja tačnih i preciznih podataka o registraciji i radu portala, te da će u zavisnosti od dobijenog odgovora preduzeti potrebne radnje i mjere u skladu sa ovlašćenjima stečajnog upravnika.

“Ovim putem Vas obavještavam da je rješenjem Privrednog suda Crne Gore u Podgorici... od 19. 04. 2021. godine, otvoren stečajni postupak nad stečajnim dužnikom ‘Maxko’.... kojim rješenjem sam imenovan za stečajnog upravnika. U skladu sa ovlašćenjima stečajnog upravnika, osnivaču i izvršnom direktoru... Slavku Mandiću dostavljeno je obavještenje i predočeno da mu je zabranjen dalji rad i poslovanje i naloženo da uz dokumenaciju preda sve pečate društva. U trenutku uvođenja stečaja bilo je tri zaposlena lica kojima je dat otkaz u skladu sa zakonom o stečaju”, kazao je Grbavac.

Domen www.skalaradio.com nije vlasništvo preduzeća Maxco... Radi se o domenu čiji je vlasnik fizičko lice nastanjeno u SAD”, kazao je stečajni upravnik Vijestima, objasnivši da mu je to rekao Mandić...

Istakao je da je po pitanju dugovanja tog preduzeća, u toku postupak i razmatranje prijavljenih potraživanja.

“Na pitanje do kada i koliko će trajati stečaj i šta povjerioci mogu da očekuju, ne mogu se izjasniti niti prejudicirati ishod postupka”, kazao je Grbavac.

NISU VIŠE KOD NAS

Iz Agencije za elektronske medije, “Vijestima” su odgovorili da je stupanjem na snagu Zakona o medjima (14. avgust 2020. godine) promijenjen pravni okvir kojim se regulišu prava i obaveze portala i da su oni prešli u nadležnost Ministarstva javne uprave, digitalnog društva i medija.

“U skladu sa novim Zakonom o medijima prestale su da važe odredbe Zakona o elektronskim medijima koje su se odnosile na elektronske publikacije (portale), kao i nadležnost Agencije za elektronske medije (Agencija) po tom osnovu. Prema odredbi člana 9 stav 1 Zakona o medijima (“SI. list CG”, br. 82/20) portali/mediji se upisuju u evidenciju medija koju vodi Ministarstvo javne uprave, digitalnog društva i medija”, objasnili su iz Agencije.

Oni dodaju da je 1. marta direktor AEM-a donio rješenje kojim prestaje da važi odobrenje za emitovanje opšteg radijskog programa Radio Skala, koje je izdato privrednom društvu “Maxko”.

Njih su “Vijesti” pitale - ko, nakon uvođenja stečaja u preduzeće “Maxko” i nakon što je na lični zahtjev vlasnika tog preduzeća ukinuta dozvola za emitovanje njegovom Skala radiju, kontroliše istoimeni internet portal i ko je dogovoran za to.

Na ta pitanja odgovor nisu imali ni oni, ni Ministarstvo na čijem čeli je Tamara Srzentić.

LAŽI

Podgorički Viši sud nedavno je potvrdio presudu kotorskog Osnovnog suda po tužbi jednog od osnivača “Vijesti” Željka Ivanovića protiv Skala radija i povećao novčani iznos koji bi direktor tog medija Slavko Mandić tužiocu morao da isplati na ime nematerijalne štete, nakon objavljivanja niza uvreda u serijalu tekstova autora Šemsudina Šekija Radončića.

Lokalni sud najprije je obavezao tuženu kompaniju “Maxko”, čiji je ovlašćeni zastupnik Mandić, da Ivanoviću isplati 1.500 eura, ali je drugostepeni sud konstatovao da su njihove kolege pravilno utvrdile činjenično stanje, ali da su loše “obračunali” visinu naknade...

Zato su konstatovali da tuženi, pored iznosa dosuđenog prvostepenom presudom, predsjedniku Odbora menadžera “Vijesti” mora isplatiti još 2.000 eura sa zateznom kamatom, kao i sudske troškove...

Ostao je na snazi dio prvostepene presude koji obavezuje tuženog da sa sajta ukloni sve sporne tekstove, u roku od 15 dana od pravosnažnosti odluke, pod prijetnjom prinudnog izvršenja.

Radončićev serijal nazvan “Kuća srama i užasa u Zeti”, nastao je u jeku afere “Koverta” i nakon niza insajderskih priča vlasnika Atlas banke Duška Kneževića o navodnim brojnim zloupotrebama vrha vlasti, posebno predsjednika Crne Gore Mila Đukanovića.

Feljton je pompezno najavljen i pušten u “Dnevnim novinama”, ali su one naprasno brzo prekinule njegovo objavljivanje... Svi nastavci su kao po komandi prenošeni iz “Dnevnih novina” na internet stranice, kako ih Ivanović naziva, organizovane propagandne grupe, kao što su CDM, Antena M, Aktuelno...

Sudije Višeg suda navode da su, kao i njihove kolege iz prvostepenog suda, utvrdile da sadržina objavljenih tekstvova vrijeđa čast i ugled tužioca.

Grbavac je “Vijestima” rekao da će se nakon obavještenja koje mu je novinarka dostavila, a imajući i u vidu i navode osnivača putem e-maila, zvanično obratiti Ministarstvu javne uprave, digitalnog društva i medija radi dostavljanja tačnih i preciznih podataka o registraciji i radu portala, te da će u zavisnosti od dobijenog odgovora preduzeti potrebne radnje i mjere u skladu sa ovlašćenjima stečajnog upravnika”...

Preporučujemo za Vas