pandemija imala i negativan uticaj na kvalitet učenja

UNICEF i Sindikat prosvjete pozivaju na veću podršku nastavnicima

“Država mora da motiviše nastavnike kako bi što bolje izvodili obrazovni proces. Jedan od načina motivacije nastavnika je redovno povećavanje njihovih plata“, poručio je predsjednik Sindikata prosvjete Radomir Božović

4181 pregleda 0 komentar(a)
Ilustracija, Foto: Unicef CG/Duško Miljanić
Ilustracija, Foto: Unicef CG/Duško Miljanić

UNICEF i Sindikat prosvjete Crne Gore pozvali su na veću podršku nastavnicima u cilju unapređenja kvaliteta obrazovanja u Crnoj Gori tokom i nakon pandemije.

Iz UNICEF-a i Sindikata prosvjete podsjetili su da će narednog mjeseca biti dvije godine otkako je došlo do krupnih poremećaja obrazovanja zbog pandemije koronavirusa.

Ističe se da je učenicima potrebna intenzivna podrška kako bi prevazišli gubitke u vezi s učenjem i razvojem.

Kako je saopšteno, oni su, iz tog razloga, pozvali na veću podršku nastavnicima u cilju unapređivanja kvaliteta obrazovanja u Crnoj Gori, tokom i nakon pandemije.

Predsjednik Sindikata prosvjete Radomir Božović naveo je da, bez obzira na potrebu tehničkog osavremenjivanja nastave i, samim tim, unapređenja njenog kvaliteta, nastavnici predstavljaju najočuvaniji resurs u obrazovnom sistemu Crne Gore.

“Država mora da motiviše nastavnike kako bi što bolje izvodili obrazovni proces. Jedan od načina motivacije nastavnika je redovno povećavanje njihovih plata“, poručio je Božović.

foto: Unicef CG/Duško Miljanić

Iz Sindikata prosvjete rekli su da jedan broj nastavnika nema pristup novim tehnologijama i internetu kod kuće.

“Za smanjenje digitalnog jaza, koji predstavlja jedan oblik siromaštva u 21. vijeku, od suštinskog je značaja da se svim nastavnicima i učenicima omogući pristup digitalnim tehnologijama”, kaže se u saopštenju.

Kako se navodi, značajno je i da se pomogne nastavnicima da razvijaju digitalne vještine kako bi nove tehnologije koristili na bezbjedan i efikasan način.

Prema UNICEF-u, škole mogu ostati otvorene tokom pandemije, a rad u njima može se bezbjedno organizovati ukoliko se poštuju epidemijske mjere.

Šef predstavništva UNICEF-a u Crnoj Gori, Huan Santander rekao je da su zatvaranje škola, učenje na daljinu i skraćeni časovi tokom pandemije, imali negativan uticaj na kvalitet učenja.

“Uz to, život tokom pandemije predstavlja izazov po mentalno zdravlje za sve – nastavnike, roditelje i učenike”, kazao je Santander.

On je poručio da će upravo zato UNICEF nastaviti da blisko sarađuje sa svim zainteresovanim stranama kako bi se osiguralo da škole ostanu otvorene, da nastavnici i učenici dobiju odgovarajuću podršku i da se pod hitno poboljša kvalitet obrazovanja.

Kako je saopšteno, UNICEF je podržao izradu sveobuhvatne analize obrazovnog sistema Crne Gore u cilju obezbjeđivanja podataka, koji su obrazovnim vlastima neophodni za izradu višegodišnjeg plana reformi za unapređenje kvaliteta obrazovanja.

Navodi se da je Sindikat prosvjete, zajedno s ostalim zainteresovanim stranama, konsultovan tokom njene izrade.

U Sindikatu se raduju objavljivanju i korišćenju te analize za reformu obrazovnog sistema kako bi se pružila bolja podrška nastavnicima, a samim tim i obezbijedio bolji kvalitet obrazovanja svim učenicima.