Društvo defektologa Crne Gore tražilo je da se predstavnici njihove struke hitno uključe u reviziju Strategije obrazovanja za narednih deset godina i sve naredne reforme koje se odnose na inkluzivno obrazovanje.
Iz tog strukovnog udruženja juče su “Vijestima” saopštili da od Ministarstva prosvjete, nauke i inovacija (MPNI) i UNICEF-a, uz čiju je podršku izrađena Strategija reforme obrazovanja 2025-2035, traže objašnjenje zašto defektolozi nisu konsultovani, pozvani, niti pomenuti u dokumentu u kojem se tvrdi da inkluzivno obuhvata svako dijete.
“Društvo defektologa Crne Gore, kao jedino strukovno udruženje defektologa u zemlji, izražava duboko nezadovoljstvo i zabrinutost zbog kontinuiranog ignorisanja defektološke struke u obrazovnim reformama koje se sprovode pod pokroviteljstvom MPNI i UNICEF-a Crna Gora. Kao što je objavljeno na zvaničnom Instagram profilu UNICEF Montenegro, nova obrazovna strategija Crne Gore za narednih deset godina donosi niz važnih promjena, uključujući inkluzivnije i modernije škole, veću podršku nastavnicima i saradnju sa psiholozima, pedagozima i socijalnim radnicima. Međutim, u čitavom dokumentu, kao ni u javnim objavama - defektolozi se ne pominju ni u jednoj tački”, navodi se u saopštenju koje potpisuje predsjednica Svetlana Vukašinović.
Ocjenjuju da to nije slučajni propust, već nastavak dugogodišnje institucionalne prakse ignorisanja struke koja je obrazovana, osposobljena i jedina specijalizovana za rad sa djecom sa razvojnim smetnjama, teškoćama u učenju, poremećajima u ponašanju i drugim oblicima smetnji i teškoća koje zahtijevaju podršku.
“Bez defektologa nema istinske inkluzije. Učestvovanje defektologa u strateškim dokumentima ne može i ne smije biti stvar dobre volje već zakonska i profesionalna obaveza svih koji odlučuju o obrazovanju djece sa smetnjama”, ističe se u saopštenju udruženja.
Zahtijevaju i zvanično priznanje defektologa kao ključnih stručnjaka za rad sa djecom sa smetnjama i uvođenje sistemskih mjera za valorizaciju i institucionalno priznanje profesije.
Bonus video: