NAKON 3 GODINE

Tabloid "Informer" ugašen: Vlast ostala bez udarne "batine"

Nezvanični izvori “Vijesti” spekulišu da je prijevremeno gašenje povezano sa brojnim žalbama predstavnika Srba u Crnoj Gori, koji su se premijeru Srbije Aleksandru Vučiću žalili na pisanje 'Informera' o toj populaciji u našoj državi i navodnom “državnom udaru”
237 pregleda 118 komentar(a)
Ažurirano: 07.02.2019. 11:36h

Vlasnici “Informera” ugasili su crnogorsko izdanje tog tabloida,  nakon gotovo tri godine rada. 

Posljednji broj izašao je u petak, 30. decembra, a desetak radnika je ostalo bez posla i otpremnina.

To je “Vijestima” potvrdilo više nezvaničnih izvora iz tabloida “Informer”, navodeći da im je saopšteno da se list gasi zbog finansijske neodrživosti.

“Od osnivanja je Informer bio neodrživ. Svi smo znali da će da se ugasi, ali nam je ranije saopšteno da će to biti nakon predsjedničkih izbora. Ovo nam je došlo kao grom iz vedra neba, nije nam jasno zašto sada”, kazao je izvor “Vijesti”.

Na to pitanje juče nije odgovorio ni glavni urednik i direktor crnogorskog izdanja “Informera” Novak Uskoković. 

On je tražio da mu se pitanja pošalju mejlom, a potom je SMS-om novinaru poručio da ne želi da odgovori na njih. 

Uskoković nije odgovorio ni da li su radnicima isplaćene otpremnine i zašto je “Informer” prestao da izlazi.

Novinar “Vijesti” nije uspio da stupi u kontakt sa osnivačem “Informera” Draganom J. Vučićevićem.

Nezvanični izvori “Vijesti” spekulišu da je prijevremeno gašenje povezano sa brojnim žalbama predstavnika Srba u Crnoj Gori, koji su se premijeru Srbije Aleksandru Vučiću žalili na pisanje 'Informera' o toj populaciji u našoj državi i navodnom “državnom udaru”.

Izvor “Vijesti” kaže da “Informer” u Crnoj Gori neće imati  dopisništvo. 

Beogradski tabloid, koga  navodno kontroliše Srpska napredna stranka, u aprilu 2014. godine prvi put je izašao u Crnoj Gori.

“Ne bavim se politikom, iza mene ne stoji prljavi novac, niti  imam poslovne veze sa nekim političarem. Nećemo da se bavimo politikom, niti da vam solimo pamet, potrudiću se da napravim dobre novine i poštovaću zakone, a tamo piše da odgovorni urednik mora da ima državljanstvo Crne Gore”, kazao je Vučićević “Vijestima” uoči izlaska prvog broja “Informera”.

Ubrzo je, međutim, “Informer” počeo sa brutalnim kršenjem novinarskog kodeksa, napadajući NVO aktivistkinju Vanju Ćalović, a kasnije i mnoge druge kritičare aktuelne vlasti.

U evidenciji Agencije za privredne registre piše da je osnivač srbijanskog “Informera” firma “Insajder tim”, čiji je stoprocentni vlasnik Vučićević, sa ulogom od 100 dinara, a direktor Damir Dragić.

U Centralnom registru privrednih subjekata piše da je “Insajder tim” u Crnoj Gori osnovan 25. februara, a Uskoković je naveden kao ovlašćeno lice.

Upitan koji je njegov motiv da dođe na manje tržište s obzirom da su dvije godine ranije zaradili samo 169.000 dinara, Vučićević je kazao da će imati drugačiji pristup temama, za šta, kazao je tada, postoji tržište.

Ivanović: Propagandna hobotnica ima još pipaka

Direktor nezavisnog dnevnika “Vijesti” Željko Ivanović ocijenio je da gašenje nije ohrabrujući signal na početku 2017. godine, jer se šteta koju je napravio ne može sanirati dok sličnu sudbinu ne dožive ostala glasila vladajuće partije. 

“Kao što sam prorekao prije skoro tri godine kada je Vučićeva (Aleksandar) batina stigla u Crnu Goru, biće to po posljedicama najtragičnija epizoda tadašnjeg premijera (Mila) Đukanovića kada su u pitanju njegovi 'napori' na uzdizanju slobode govora u našoj zemlji. Najavio sam da će propali spin doktor VB (Vladimir Beba) Popović biti  urednik te naprave, nijesam tada znao da će mu pomoćnici biti Džigi (Sava Grbović), Ćoćo (Zoran Bećirović) i otac Velibor (Džomić). Predvidio sam i da će tom batinom premijer obesmisliti dijalog u društvu, urušiti profesionalne standarde, zagaditi javnu scenu i podijeliti Crnu Goru po svim šavovima. Nažalost, ispostavilo se da sam bio u pravu. Zato vijest o vraćanju batine zvane Informer srpskom premijeru Vučiću ne bih svrstao u ohrabrujuće signale na početku 2017, jer šteta koju je ta najslabija karika propagandne hobotnice napravila ne može se sanirati sve dok sličnu sudbinu ne doživi ostatak hobotnice oličen u Pinku i kopiji izdanja Informera koje izlazi u CG pod imenom Dnevne novine”.

Galerija