Ogromne količine metana se oslobađaju sa dna okeana ispod Arktika

Arktik, Foto: Shutterstock
Ažurirano: 06.08.2014. 16:31h

Naučnici sa Univerziteta u Stokholmu su prije nedjelju dana otkrili da se ogromne količine metana oslobađaju sa dna okeana ispod Arktika. Iako je već ranije bilo izvještaja o oslobađanju metana sa okeanskog dna, ono nije predstavljalo direktnu prijetnju. Međutim, švedski naučnici su sada uočili mjehure na površini. Koncentracije tog opasnog gasa su čak 10 do 50 puta veće od normalnih. Inače, metan ima puno jači uticaj efekta staklene bašte od CO2.

Koliko je otkriće uznemirujuće govori i post profesora Džejsona Boksa iz Geološke službe Danske i Grenlanda koji je na Twitteru objavio: "Ako se čak i mali dio ugljenika koji se nalazi na dnu mora ispod Arktika oslobodi i uđe u atmosferu, naje*** smo."

Metan se oslobađa na dubini od 250 do 500 metara u moru Laptev kod Sibira. Izgleda da se Golfska struja, koja obilazi oko Skandinavije, posljednjih godina zagrijala i uzrokovala oslobađanje metana.

Misterija u Sibiru: Duboka rupa se otvorila na "kraju svijeta" >>>

Metan koji izbacuju velike sibirske rupe služi kao veliko upozorenje. Istovremeno, postoje dokazi da su misteriozni krateri ili rupe koje su počele da se pojavljuju u Sibiru takođe uzrokovane naglim oslobađanjem metana.

Profesor Boks upozorava da je važno smanjiti količinu ugljenika u atmosferi.

"Ako ne ohladimo Arktik, fizika i posljednja mjerenja govore da ćemo pokrenuti oslobađanje ogromnih zaliha metana, što će našu djecu osuditi na pregrijanu Zemlju", objasnio je Boks.