NASA: Svijet kakav znamo je osuđen na propast

Ažurirano: 16.03.2014. 18:17h

Grupa naučnika upozorava da je svijet kakav znamo i u kojem živimo osuđen na propast te da mu u narednih nekoliko decenija prijeti "nepovratan kolaps".

Najnovije istraživanje koje je omogućio Goddard Space Flight Centre, a vodio primijenjeni matematičar Safa Motešari ukazuje na to da je globalna industrijska civilizacija osuđena na katastrofu zbog pretjeranog iskorištavanja Zemljinih resursa.

"Proces uspona i propasti zapravo je ciklus koji se u istoriji ponavlja", navodi se u tekstu koji će biti objavljen u časopisu Ecological Economics.

Kombinacija eksploatacije neodrživih resursa, nejednake raspodjele bogatstva i prekomjerne potrošnje resursa mogla bi da dovede do kolapsa industrijskog društva u roku od samo nekoliko decenija, navode naučnici iz NASA.

Istraživanje ukazuje na to da čak i dobro etablirane, napredne civiilizacije mogu biti krhke i nestalne te kao primjer navode Rimsko carstvo.

Obrazac raslojavanja kada je bogatstvo u pitanju, poput sve većih razlika između bogatih i siromašnih te preveliko iskorištavanje postojećih resursa odigralo je važnu ulogu u propastima raznih društava u istoriji.

Da bi se katastrofa spriječila, naučnici iz NASA preporučuju načine kojima bi se mogla uspostaviti pravednija raspodjela resursa, znatno smanjiti pretjerana potrošnja resursa te usporiti rast populacije u svijetu.

Zanimljivo je, piše britanski časopis Metro, da su stručnjaci koje je finansirala NASA sproveli višemjesečno istraživanje i potrošili mnogo novca kako bi zaključili da je teorija koju je u 18. vijeku izložio engleski demograf i politički ekonomista Tomas Maltus - ispravna.

I iako je Maltusova teorija odavno odbačena kao pogrešna, još je i u najrazvijenijim državama svijeta mnogi smatraju ispravnom i ulažu milijarde kako bi usporili rast stanovništva Afrike, Azije i Južne Amerike, piše Jutarnji list.