Astronomi pronašli zvijezdu nastalu nakon Velikog praska

Prva zvijezda, Foto: NASA; ESA; G. Illingworth, D. Magee, and P. Oesch, University of California, Santa Cruz; R. Bouwens,
Ažurirano: 10.02.2014. 18:25h

Australijski astronomi otkrili su najstariju poznatu zvijezdu u svemiru. U pitanju je otkriće koje bi moglo da pomogne da se riješe neslaganja u vezi sa posmatranjima i predviđanjima Velikog praska.

„Prva zvijezda“, kako je astronomi nazivaju, formirana je ubrzo nakon Velikog praska prije 13,7 milijardi godina.

Dr Stefan Keler, istraživač sa Nacionalnog univerziteta u Australiji izjavio je da je njegov tim vidio hemijski otisak „prve zvijezde“. Nakon 11 godina potrage, zvijezda je otkrivena uz pomoć SkyMapper teleskopa.

„Ova zvijezda nam daje uvid o našem osnovnom mjestu u svemiru. Ono što vidimo je porijeklo svog materijala koji se nalazi oko nas“, izjavio je Keler.

Prosto rečeno, Veliki prasak je bio začeće univerzuma i nije postojalo ništa drugo prije tog događaja.

Drevna zvijezda udaljena je 6.000 svjetlosnih godina od Zemlje – relativno blizu po astronomskim standardima.

„Ovo je prvi put da možemo da kažemo bez ikakve sumnje da imamo materijal prve generacije zvijezda. Sada ćemo moći da taj dio slagalice stavimo na svoje pravo mjesto“, dodao je Keler.

Sastav nove zvijezde pokazuje da je ona formirana od prve drevne zvijezde koja je imala masu 60 puta veću od Sunca.