Koliko će još dugo moći da opstane život na Zemlji?

Evolucija kompleksnog života na Zemlji pokazuje da ovaj proces traje veoma dugo
Ažurirano: 24.09.2013. 19:40h

Plava planeta biće dobar domaćin živom svijetu narednih 1,75 milijardi godina, ukoliko ne dođe do nuklearnog holakusta ili nas ne udari zalutali asteroid…

Nove kalkulacije pokazale su da će Zemlja izaći iz naseljive zone Sunčevog sistema za 1,75 do 3, 25 milijardi godina, i preći u „vruću zonu“ u kojoj život više neće biti moguć. Ovo je scenario koji naučnici predviđaju, ukoliko se u međuvremenu ne dogodi neki kataklizmični događaj – izazvan od strane ljudi, ili svemirskih putnika koji bi mogli da se sudare sa planetom, piše Nacionalna geografija.

Naseljiva zona, faktički znači udaljenost od zvijezde na kojoj je moguće postojanje tekuće vode. Kada se planeta približi Suncu, voda će ispariti. Naravno, složeni oblici života bi nestali još i prije nego što bi Zemlja zapravo izašla iz naseljive zone.

Ipak, poenta ovog istraživanje nije bilo predviđanje trenutka smrti Zemlje, već potraga za životom izvan naše planete, preslikavanjem modela evolucije života na našoj planeti.

Evolucija kompleksnog života na Zemlji pokazuje da ovaj proces traje veoma dugo.

„Imali smo insekte prije 400 miliona godina, dinosauruse prije 300 miliona, biljke koje cvjetaju prije 130 miliona godina“, objašnjava istraživača Endru Rašbi, sa Univerziteta East Anglia, u Velikoj Britaniji.

„Moderni ljudi postoje tek u posljednjih 200.000 godina. Dakle, jasno je da je potrebno mnogo vremena da bi se razvili inteligentni oblici života.“

Rašbi i njegov tim razvili su nove alata uz pomoć kojih bi mogla da se proceni količina raspoloživog vremena za razvijanje života na drugim planetama: U pitanju je model koji predviđa koliko vremena će planeta provesti u naseljivoj zoni. U istraživanju objavljenom u časopisu Astrobiology, oni su primijenili model Zemlje na osam drugih planeta koje se trenutno nalaze u naseljivim zonama, a među njima je i Mars, piše NG.

Tim je izračunao da ukupno vrijeme koje će Zemlja provesti u naseljivoj zoni iznosi 7,79 milijardi godina. Život drugih planeta u okviru naseljivih zona, kreće se od jedne do 54,72 milijarde godina.

„Ako bismo ikada morali da se preselimo na drugu planetu, Mars je vjerovatno najbolja prilika“, kaže Rašbi. „Blizu nam je, a ostaće u naseljivoj zoni sve do kraja sunčevog vijeka, što iznosi još 6 milijardi godina.“

Galerija