Alergijske reakcije na mačju dlaku uskoro prošlost?

Mačka, Foto: Shutterstock
Ažurirano: 25.07.2013. 16:26h

Naučnici su otkrili kako mačja dlaka izaziva alergijske reakcije kod čovjeka, time značajno popravivši šanse kada je prevencija ovog problema u pitanju.

Tim sa Kembridž univerziteta identifikovao je kako imuni sistem čovjeka reaguje na mačji alergen, koji uzrokuje simptome kao što su kašalj i kijanje.

Oni se, kako kažu, nadaju da će ubrzo doći do lijeka koji će značajno redukovati posljedice ove alergije.

Iz britanskog alergološkog tima poručuju da je u pitanju "veliki korak naprijed" kada je u pitanju razumjevanje procesa alergijske reakcije generalno, piše BBC.

Naučnici predvođeni doktorkom Kler Brajant priučavali su proteine nađene u mačjoj koži koji su najčešće uzrok alergijske reakcije.

Oni su otkrili da mačji alergen dovodi ljudski sistem u posebno stanje kada dođe u dodir sa toksičnim bakterijama.

"Otkrili smo kako mačji alergijski protenini djeluju na ćelije imunog sistema", kaže doktorka Brajant.

"Razumjevanjem uzročno-posljedičnog mehanizma, kada ove stvari u pitanju, vrlo lako ćemo doći i do odgovarajućih lijekova koji bi na različite načine preventivno djelovali na pojavu alergijskih reakcija", zaključila je doktorka.