Američki naučnici otkrili molekul odgovoran za svrab

Sproveli su ispitivanje na miševima i utvrdili da molekul nazvan natriuretski peptid b šalje signal središnjem nervnom sistemu da reaguje na svrab
Istraživanje, Foto: Beta
Ažurirano: 07.06.2013. 10:44h

Naučnici s američkog Nacionalnog zdravstvenog instituta sproveli su ispitivanje na miševima i utvrdili da molekul nazvan natriuretski peptid b, koji otpušta kičmena moždina, šalje signal središnjem nervnom sistemu da reaguje na svrab.

Oni su uspjeli uzgojiti miševe čiji organizam ne otpušta Nppb i koji se pri testiranju nisu češali čak ni kada su bili izloženi snažnim iritacijskim sredstvima. U svemu ostalom izgledali su i ponašali se poput ostalih miševa.

"Bilo je nevjerovatno posmatrati to. Kada smo ih izložili iritacijskim sredstvima, baš se ništa nije dogodilo. Čim smo im ubrizgali injekciju Nppb u kičmenu moždinu, počeo je svrab", rekao je voditelj istraživanja Santoš Mišra.

Naučnici kažu da molekul prima osjećaj svrba na koži i prenosi ga preko leđne moždine do mozga. "Naš rad pokazuje da je svrab, koji se nekad smatrao blažim oblikom bola, odvojen osjećaj koji se na jedinstven način prenosi u nervni sistem", rekao je naučnik Mark Hud. "Bio bih vrlo iznenađen da postupak nije isti u ljudi", dodao je.

Ubodi insekata, psorijaza i druga stanja mogu rezultirati snažnim svrabom. Neki ljudi pate i od hroničnog svraba koji im otežava život. Dr. Hud kaže da to može biti "razorno" i rezultirati lošim kvalitetom života. Jedini je lijek prekidanje nervnih veza u zahvaćenom području, ali to prekida i druge osjećaje.

Naučnici se nadaju da će zahvaljujući tom otkriću otkriti kako selektivno 'isključiti' svrab ljudima koji zbog njega pate.