NASA otkrila nepoznati pojas čestica oko Zemlje

NASA je objavila kako se prošle godine oko Zemlje misteriozno stvorio i jednako misteriozno i nestao pojas zračenja
Ažurirano: 01.03.2013. 19:58h

Sonde blizanci, "Van Allen A" i "Van Allen B", tokom prošle godine su zabilježile, odmah nakon lansiranja u svemir, neobičnu pojavu koju je prekinuo izrazito jak međuplanetarni udarni talas, prenosi NASA.

Navedene sonde lansirane su kako bi istražile takozvane Van Alenove pojaseve zračenja oko Zemlje (područja naelektrisanih visokoenergetskih čestica zarobljenih magnetskim poljem Zemlje), koji su bili jedno od prvih otkrića na početku svemirskih istraživanja krajem 50-ih godina prošlog vijeka.

Postoje dva Van Alenova pojasa - unutrašnji (debljine 100 do 10.000 km) i spoljnji (debljine 13.000 do 60.000 km), a navedene čestice u tim pojasevima vrše naelektrisanje kozmičkih zraka. Spoljnji pojas sadrži visokoenergetske elektrone, a unutrašnji protone i elektrone, a oba u sebi imaju i manju količinu alfa-čestica.

U početku mislili da su im pokvareni instrumenti

Zadatak Van Alenovih sondi, koje imaju brojne superosjetljive senzore, je analiza plazme, energetskih čestica, magnetskih polja i talasa plazme u tim pojasevima. Ono što se u NASA-i nisu nadali, je da će sonde na visini između 19.100 do 22.300 km od površine Zemlje, otkriti i treći pojas, kojeg čine superbrzi energetski elektroni.

Kako je nastao, naučnici za sada ne znaju, ali pretpostavljaju da je zračenje sa Sunca odvojilo dio spoljnjeg pojasa. Isprva su naučnici mislili da instrumenti na sondama ne rade kako treba, ali je provjerom brzo utvrđeno kako je s njima sve u redu. Isti ti instrumenti će u budućnosti baciti dodatno svijetlo na uočenu anomaliju kako bi naučnici mogli da ponude neko racionalno objašnjenje novootkrivenog fenomena.

Galerija