Naučnici otkrili odakle je pao meteorit koji je pogodio Čeljabinsk

meteorit, Rusija, Foto: Dispatch.com
Ažurirano: 26.02.2013. 20:49h

Kolumbijski naučnici izračunali su putanju meteorita koji je pao u jezero Čebarkul u Rusiji, uz pomoć podataka sa lokalnih kamera i tačke pada u regionu Čeljabinsk.

Kada su odredili putanju meteora nakon što je ušao u Zemljinu atmosferu, istraživači su mogli da potom izračunuju njegovu orbitu oko Sunca, prenio je BBC.

Kako je ustanovljeno, meteorit je dio grupe Apolo asteroida, čija se orbita ukršta sa Zemljinom. Takva orbita ukazuje da je meteorit “najvjerovatnije” došao iz asteroidnog pojasa između Marsa i Jupitera, naveli su naučnici, prenio je “SAD danas” (USA Today).

U međuvremenu, ruski stručnjaci su saznali nešto više o samom objektu. U pitanju su takozvani “kondriti”, kameni meteoriti, uobičajena vrsta svemirskog kamenja blizu Zemlje. Većina kondrita su od materije koja se nije mijenjala od nastanka Sunca, prije oko 4,56 miljardi godina.

Istraživači traže komade meteorita

Objekat je bio u svemiru 4,5 milijardi godina prije nego što je pao na Rusiju, istakao je magazin “Popularna nauka” (Popular Science).

Istraživači su proteklog vikenda prešli 50 kilometara i sakupili više od 100 komada meteorita, uglavnom malih, a juče je objavljeno da je otkriven najveći komad, težak oko kilogram.

Neki komadi prodaju se preko interneta za 16.000 dolara, ali nije potvrđena njihova autentičnost, navodi “Rusija danas” (Russia Today). Mediji javljaju da su čak pokrenuti i turistički obilasci područja u kojem je pao meteorit.

Usljed pada djelova meteorita teškog 10 tona u Čeljabinskoj oblasti 15. februara povrijeđeno je oko 1.500 ljudi, a šteta je procijenjena na 30 miliona dolara.