Svjetlosni snop za privlačenje može postati stvarnost

Istraživači su otkrili način da generišu posebno optičko polje koje efikasno mijenja radijacijski pritisak svjetla
Ratovi zvijezda, Foto: Collider.com
Ažurirano: 26.01.2013. 13:26h

Tim naučnika iz Škotske i Češke Republike uspio je da napravi pravi zrak za privlačenje poput onog viđenog u "Ratovima zvijezda", koji po prvi put omogućava svjetlosnom snopu da privlači objekte, piše portal Phys.

U brojnim filmovima i serijama svjetlosni zrak za privlačenje koristio je snop svjetla koji je bio u stanju da privlači druge svemirske brodove i velike predmete ka izvoru svjetla.

Iako tehnike manipulacije svjetlom postoje nekoliko decenija, ovo je prvi put da je snop svjetla iskorišćen da privuče objekat ka svom izvoru svjetla, ali samo na mikroskopskom nivou.

Istraživači sa Univerziteta St. Endrjuz u Škotskoj i Instituta za naučne instrumente u Češkoj Republici, otkrili su način da generišu posebno optičko polje koje efikasno mijenja radijacijski pritisak svjetla.

Naučnici su otkrili tehniku koja im omogućava da stvore negativnu silu koja utiče na minijaturne čestice.

Obično, kada dolazi do interakcije između svjetla i materije, niz fotona gura čvrste objekte naprijed.

Međutim, naučnici su otkrili da iako je ovo slučaj sa većinom optičkih polja, postoji određeni trenutak kada se djelovanje ove sile obrće.

Istraživači su čak identifikovali određene uslove u kojima objekti koji drži snop svjetla menjaju svoju strukturu što zrak čini još jačim.