NASA: Asteroid Apofis neće udariti u Zemlju

Apofis, Foto: Esa.int
Ažurirano: 11.01.2013. 13:33h

Naučnici NASA kazali su da novi proračuni pokazuju da asteroid Apofis neće udariti u Zemlju 2036. godine.

Apofis koji je prošao pored Zemlje je praćen putem Goldstone radio teleskopa u Kaliforniji i utvrdili će za 23 godine proletjeti izvan zone opasnosti.

“Mogućnost da nas ovo nebesko tijelo udari u 2036. je u potpunosti isključena”, tvrdi Don Jeomans, menadžer Programa za nebeska tijela blizu zemlje iz NASA-e.

Po svemu sudeći asteorid će proći na razdaljini od 22 miliona kilometara od Zemlje.

Apofis su prozvali i "Sudnji dan" zbog straha koji je izazvao nakon što je otkriveno da bi mogao da se sudari sa Zemljom

Otkriveno je i da je 20 odsto veći nego što se mislilo.

Prema prethodnom računanju mislilo se da je prosječna veličina asteroida 270 metara i da pri sudaru može pustiti energiju jačine bombe od 506 megatona, saopštila je NASA.

Evropska svemirska agencija primijetila je prekjuče da je svemirska stijena koja bi narednih godina mogla udariti u Zemlju ipak veća. Nakon dvosatne opservacije izračunato je da je asteroid promjera 325 metara i raspona 15 metara.

“Povećanje prečnika za 20 posto povećava i masu asteroida za 75 posto”, rekao je Tomas Miler iz Max Plank Instituta u Njemačkoj.