Mikroorganizmi sa Zemlje bi mogli da prežive uslove na Marsu

Ažurirano: 10.01.2013. 20:33h

Tvrdokorna bakterija koja uobičajeno živi na Zemlji iznenađujuće se dobro prilagodila uslovima niskog pritiska kakav vlada na Marsu, kao i uslovima hladnoće i atmosfere bogate ugljen dioksidom te planete, što je otkriće koje ima implikacije na potragu za životom van Zemlje.

Bakterija Serratia liquefaciens pronađena je u ljudskoj koži, kosi i plućima, kao i u ribama, vodenim površinama, lišću i korijenu biljaka.

"Prisutna je u širokom spektru ekoloških niša u kojima vladaju srednje temperature", kaže mikrobiolog Endrju Šrueger sa univerziteta na Floridi.

Serratia liquefaciens se najvjerovatnije razvila na nivou mora pa je bilo iznenađujuće otkriti da može da poraste u eksperimentalnom prostoru u kojem je pritisak smanjen na sedam milibara što odgovara uslovima na Marsu, kazao je Šrueger.

Atmosferski pritisak na nivou mora na Zemlji je 1.000 milibara.

"To je bilo veliko iznenađenje", kazao je mikrobiolog.

U dodatku na zabrinutost da bi taj neplanirani svemirski putnik mogao da nenamjerno kontaminira Mars, istraživanje otvara vrata širem broju životnih oblika koji imaju potencijal da se razviju autohtono na Marsu.

Za preživljavanje, mikrobi bi trebalo da budu zaštićeni od snažnog ultraljubičastog zračenja koje stalno pogađa Mars, a trebalo bi da imaju i pristup izvoru voda, organskom ugljenu i azotu.

Naučnici su utvrdili i da bi pripadnici roda Carnobacterium, kojih ima u sibirskom trajnom ledu, mogli da prežive i rastu u simuliranim marsovskim uslovima u Space Life Sciences Laboratory smještenoj u blizini Kennedy Space centra na Floridi.

Rezultati tog istraživanja objavljeni su u časopisu Proceedings of National Academy of Sciences i časopisu Astrobiology.