Asteroid 2012 XE54 promašio našu planetu

Asteroid Toutatis, Foto: NASA
Ažurirano: 13.12.2012. 11:47h

Asteroid koji su naučnici primijetili prije samo nekoliko dana prošao je između naše planete i Mjeseca u srijedu rano ujutru.

Ovaj asteroid nazvan 2012 XE54, koji je otkriven u njedelju (9. decembar) prošao je na samo 225.000 kilometara od naše planete. Poređenja radi, Mjesec orbitira na približno 386.000 kilometara.

Astronomi procjenjuju da je asteroid širok 37 metara, što znači da je dovoljno veliki da učini veliku štetu, ukoliko ikada udari u Zemlju.

Objekat slične veličine je 1908. godine udario u Sibir i uništio više od 2.000 kilometara kvadratnih šume.

Asteroid 2012 XE54 prošao je kroz Zemljinu sjenku nekoliko sati prije nego što će dostići najmanju razdaljinu i tada je potpuno pomračen.

Povratak za dvije godine

Pomračenje asteroida je relativno rijetka pojava, a posljednji put se desila prije četiri godine sa asteroidom 2012 KT42.

Kada je riječ o 2012 XE54, on će se ponovo vratiti u “komšiluk” za nešto više od dvije godine.

Asteroid Toutatis bi izazvao razarajuće posljedice, ukoliko bi udario u našu planetu

Naučnici su otkrili oko 9.000 asteroida koji prolaze u blizini Zemlje, ali se vjeruje da postoji više od milion takvih “stijena”. Neke od njih su potencijalno opasne - analize WISE teleskopa pokazuju da oko 4.700 asteroida većih od 100 metara prilazi veoma blizu Zemlji.

Toutatis prolazi pored Zemlje

Do sada su istraživači primijetili oko 30 odsto takvih asteroida koji bi mogli da naprave krater veličine SAD kada bi udarili u planetu.

Međutim, postoje i mnogo veći. Takav je 4179 Toutatis, oko pet kilometara širok asteroid koji trenutno prolijeće pored Zemlje. U najbližoj tački udaljen je 6,9 miliona kilometara od Zemlje.

Toutatis bi izazvao razarajuće posljedice, ukoliko bi udario u našu planetu, a vjerovatno i istrijebljenje ljudske civilizacije.

Vjeruje se da je asteroid koji je pobio dinosauruse prije 65 miliona godina bio širok nešto više od 9,5 kilometara.