Naučnici otkrili fosil star 425 miliona godina

fosil, Foto: Phys.org
Ažurirano: 13.12.2012. 07:54h

Naučnici su nedavno pronašli jedinstvene fosile, potpuno nove za nauku, koji uključuju ostatke školjki, mesa, udova, očiju i probavnih sistema bića sličnog škampima, starosti, kako se pretpostavlja, 425 miliona godina.

Dva “specijalna” fosila iskopana u Hirfordširu u odličnom su stanju zahvaljujući tome što su bili prekriveni vulkanskim pepelom u vrijeme kada je u Britaniji vladala suptropska klima.

"Dva uzorka ostrakoda koja smo otkrili predstavljaju rod i vrste nove nauci, a nazvali smo ih "Pauline avibella". Rod je dobio ime u čast drage osobe, a avibella znači lijepa ptica, zbog toga što liči na krila ptice", rekao je profesor Dejvid Siveter, sa Univeziteta u Lesteru.

Ostrakode su najbrojniji fosili antropoda koji se javljaju na čitavoj planeti u stijenama u posljednjih 490 miliona godina, a danas se nalaze u većini vodenih okruženja.

Naučnici objašnjavaju da je ovo otkriće značajno zbog toga što je jedno od malobrojnih u kojima su očuvana meka tkiva ovih bića.

Fosil dužine jednog centimetra rekonstruisan je uz pomoć tehnike ljušćenja uzoraka sloj po sloj, i fotografisanja svake faze. Na osnovu tog postupka istraživači su kompletirali 3D verziju koristeći postojeći kompjuterski softver.