"Oportjuniti" otkrio tragove minerala gline na Marsu

Mars, Foto: NASA
Ažurirano: 05.12.2012. 08:49h

Vozilo američke agencije NASA na Marsu, Oportjuniti (Opportunity), pronašlo je minerale gline što bi moglo pomoći u ispitivanju da li je u prošlosti na toj planeti bio moguć život, saopštili su naučnici.

Oportjuniti, koji je već osam godina na Marsu, iskopao je tragove minerala gline na zapadnom obodu velikog kratera u južnoj hemisferi Marsa.

Minerali gline su važni zato što mogu ukazati na Marsovu klimu.

Uskoro na novoj lokaciji

Njihovo ispitivanje bi moglo pomoći naučnicima da odrede da li su nekada ranije na površini Marsa bili povoljni uslovi za nastanak života.

Do sada je prisustvo tih minerala na Marsu bilo primijećeno iz letjelica koje su bile u orbiti te planete.

Novi rezultati istraživanja Oportjunitija su objavljeni na sastanku Američke geofizičke unije u San Francisku.

Oportjuniti koji je sletio 2004. na Mars za isprva tromjesečnu misiju, i dalje istražuje povšinu Marsa, a još nekoliko mjeseci će biti na sadašnjoj lokaciji prije nego što se uputi južnije u oblast za koju se veruje da obiluje mineralima gline.

Pored Oportjunitija, od ove godine površinu Marsa ispituje i robotsko vozilo Kjuriositi (Curiosity).

Novo istraživačko vozilo 2020.

NASA je saopštila da planira da na Mars pošalje novo istraživačko robotsko vozilo (rover) 2020. godine, u okviru priprema da na Crvenu planetu uputi i svemirski brod sa posadom, javio je AFP.

Predstavnik NASA Čarls Bolden naveo je u saopštenju da je administracija predsjednika Baraka Obame "odlučna da sprovede ambiciozan istraživački program na Marsu".

"S ovom narednom misijom, mi osiguravamo da Amerika ostaje vodeći svjetski lider u istraživanju Crvene planete, dok sprovodi drugi značajan korak ka slanju ljudske posade na Mars 30-ih godina ovog vijeka", rekao je Bolden.