"Terminator centar" proučava prijetnje robota po čovječanstvo

Ažurirano: 27.11.2012. 08:29h

Centar za "Terminator studije", u kojem će vodeći naučnici proučavati koliku prijetnju roboti predstavljaju za čovječanstvo, uskoro će biti otvoren na čuvenom Univerzitetu Kembridž.

Svrha ovog centra biće proučavanje četiri velike prijetnje ljudskoj vrsti - vještačka inteligencija, klimatske promjene, nuklearni rat i zloupotrebe u biotehnologiji.

Centar za studije egzistencijalnog rizika otvoriće lord Ris, kraljevski astronom i jedan od najcjenjenijih svjetskih kosmologa. On u svojoj posljednjoj knjizi "Naš posljednji vijek" upozorava čovječanstvo na samodestruktivnost koja bi mogla dovesti do potpunog uništenja ljudskog roda do 2100. godine.

Eksplozija inteligencije

Ideja da će svijet ljudi preuzeti mašine često se pojavljivala u naučno-fantastičnoj literaturi i filmovima, uključujući i "Terminator" u kojem Arnold Švarceneger igra robota ubicu.

Opstanak ljudi na planeti Zemlji zavisi upravo od ove mašine

Irving Džon Gud napisao je 1965. rad pod nazivom "Spekulacije" koji se tiče ultrainteligentne mašine koja će biti sagrađena u bliskoj budućnost. Kako je tada napisao, "mašina će biti posljednji izum čovječanstva i dovešće do "eksplozije inteligencije".

Gud je smatrao da opstanak ljudi na planeti Zemlji zavisi upravo od ove mašine, a zanimljivo je i da je bio stručni savjetnik Stenliju Kjubriku dok je snimao "Odiseju 2001".

Sada, međutim, naučnici tvrde da bi stvaranje takve mašine moglo imati pogubno dejstvo po opstanak čovječanstva.

Galerija