Otkriven "uzrok" Ajnštajnove genijalnosti

Albert Ajnštajn, Foto: Answers.com
Ažurirano: 18.11.2012. 09:07h

Fizičar Albert Ajnštajn bio je dokaz moći ljudskog uma, a naučnici smatraju da su konačno otkrili zašto.

Američki istraživači u novoj studiji ukazuju da je Ajnštajnova genijalnost povezana sa jedinstvenim oblikom njegovog mozga.

"Iako su veličina i asimetrični oblik Ajnštajnovog mozga normalni, prefrontalni, somatosenzorni i primarni motorni korteks, te parijetalni i potiljačni režnjevi su neobični", naveo je u žurnalu "Mozak" Din Folk, profesor antropologije Univerziteta Florida.

Istraživači su uporedili Ajnštajnov mozak sa 85 drugih mozgova

"To je obezbijedilo neurološke temelje za neke od njegovih vizuospacijalnih i matematičkih sposobnosti", dodao je on.

Mozak uklonjen uz odobrenje porodice

Uz pomoć 14 nedavno otkrivenih fotografija Ajnštajnovog mozga, koje su bile izgubljene decenijama, Folks i njegov tim uspio je da opiše čitav cerebralni korteks ovog naučnika.

Zaključeno je da mozak njemačkog naučnika ima neobičan prefronatlni korteks koji je vjerovatno doprinio njegovim kognitivnim sposobnostima

Ajnštajnov mozak je, uz odobrenje njegove porodice, uklonjen i fotografisan nedugo nakon smrti naučnika 1955. Organ je čak podijeljen na 240 različitih djelova radi histološkog pregleda. Mozak je poslat na Univerzitetski medicinski centar u Prinsetonu, Nju Džersi.

U studiji "Cerebralni korteks Alberta Ajnštajna: Opis i preliminarna analiza neobjavljenih fotografija", govori se i o "mapi" naučnikovog mozga koju je 1955. načinio dr Tomas Harvi. Većina ovih fotografija, blokova i analiza su izgubljeni, a materijal koji je koristio Folkov tim nalazi se u Nacionalnom muzeju zdravlja i medicine.

Istraživači su uporedili Ajnštajnov mozak sa 85 drugih mozgova. Oni su zaključili da je mozak njemačkog naučnika ima neobičan prefronatlni korteks koji je vjerovatno doprinio njegovim kognitivnim sposobnostima.

"Nadamo se da će naš rad biti koristan istraživačima koji bi bili zainteresovani da uporede Ajnštajnov sa dobro očuvanim mozgovima drugih nadarenih pojedinaca", navodi se u Folkovoj studiji.