Astronomi otkrili ogromnu planetu-dijamant

Ova planeta se kreće velikom brzinom tako da jedna godina na njoj traje jedva 18 sati
dijamantska planeta, Foto: Dailymail.co.uk
Ažurirano: 11.10.2012. 15:56h

Astronomi su otkrili ogromnu planetu gotovo u cjelosti sačinjenu od dijamanta koja orbituje oko zvijezde vidljive golim okom.

Ovo nebesko tijelo, nazvano "55 Cancri e", dvostruko je veće od Zemlje i kruži oko zvijezde slične našem Suncu, udaljene 40 svjetlosnih godina, u sazvežđu Raka.

Dijamantska planeta, koju je otkrio američko-francuski istraživački tim, kreće se velikom brzinom tako da jedna godina na njoj traje jedva 18 sati.

Novootkrivena planeta ima dva puta veći radijus i, s obzirom da je daleko gušća, osam puta veću masu od Zemlje. Takođe je izuzetno vrela, sa površinskim temperaturama koje dostižu 1.648 stepeni Celzijusa.

"Površina planete je prekrivena grafitom i dijamantom umjesto vodom i granitom", izjavio je za Rojters Niku Madhusudan, istraživač sa Jela, čija će studija biti objavljena u Astrofizičkom žurnalu.

Prema studiji, na kojoj je sarađivao i Olivije Muzis sa Instituta za astrofizička i planetološka istraživanja u Tuluzu, u Francuskoj, najmanje jedna trećina mase dijamantske planete, što je jednako tri Zemljine mase, sačinjena je od dijamanta.

Astronomi su i ranije pronalazili dijamantske planete, ali je ovo prvi put da su otkrili jednu koja orbituje oko zvijezde nalik našem Suncu i mogli da je tako detaljno proučavaju.

"Ovo je naš prvi uvid u stjenoviti svijet koji ima fundamentalno drugačiji hemijski sastav od Zemlje", rekao je Madhusudan, navodeći da otkriće planete bogate ugljenikom navodi na zaključak da se više ne može pretpostavljati da udaljene stjenovite planete imaju hemijski sastav, unutrašnjost, atmosfere ili biologiju sličnu našoj planeti.