NASA objavila raspored prve vožnje robota Curiosity

Ažurirano: 18.08.2012. 07:43h

Američka svemirska agencija (NASA) objavila je cilj prve vožnje robota "Curiosity" po Marsu.

"Curiosity" se spustio na Mars 6. avgusta nakon osmomjesečnog putovanja i 566 miliona pređenih kilometara u svemiru.

Opremljen je nizom uređaja koje određuju mineralni sastav tla i stijena, analiziraju tlo i atmosferske uzorke kako bi uočili moguće organske komponente i tragove vode u donjim slojevima. Opremljen je i uređajima koji x-zracima treba da identifikuju hemijske elemente u stijenama i tlu.

"Curiosity" će, kako prenosi agencija Rojters, se odvesti prema relativno bliskom lokalitetu koji je nazvan Glenelg, a on je naučnicima "zapeo za oko" jer se tu nalaze tri različita tipa terena.

Ime je izabrano sa spiska od 100 formacija stijena u Kanadi. Naučnici su primijetili da se ime Glenelg čita isto sa obje strane, a "Curiosity" će na svom putovanju trebati da uđe i da se vrati kroz to područje na putu do idućeg odredišta, Mount Sharpa.

Početak vožnje prema lokalitetu Glenelg, udaljenom oko 500 metara od mjesta slijetanja, zavisi i od uspješne provjere instrumenata. Sama vožnja mogla bi da potraje do mjesec dana, zavisno od broja zadataka koji naučnici sa zemlje postave "Curiosityu".

Projekt vrijedan 2,5 milijarde dolara, prva je astrobiološka misija NASA-e od projekta Viking iz 70-ih godina prošlog vijeka. Prva je potpuno opremljena geohemijska mobilna laboratorija ikada poslata na drugi svijet.

Galerija