Naučnici detektovali tamnu materiju?

Tamna materija, Foto: Symmetrymagazine.org
Ažurirano: 17.08.2012. 17:06h

Nova studija otkrila je snažan signal gama zračenja - svjetlosti sa veoma kratkom talasnom dužinom koja dopire iz sredine naša galaksije, a koja bi mogla biti rezltat eksplozije tamne materije, piše Hafington post.

Emitovanje svjetlosti koje je primijećeno u središtu Mliječnog puta moglo bi biti do sada najbolji dokaz o postojanju tamne materije, koja je nevidljiva i smatra se da se "krije" kroz univerzum.

Naučnici smatraju da je tamna materija, za koju se smatra da čini većinu materija u univerzumu, sastavljena od čestica pod nazivom WIMP-ovi ("slabo reaktivne masivne čestice"). Ove čestice imaju sposobnost da ponište jedna drugu kada dođu u dodir, jer se vjeruje da su istovremeno sopstvene antičestice.

U gustom središtu Mliječnog puta, trebalo bi da postoji dovoljno WIMP-ova koji mogu naletjeti jedni na druge i eksplodirati u čistu energiju koja proizvodi druge čestice i, na kraju, gama zračenje.

Izobilje gama zraka je tačno ono što naučnici vide kada pogledaju ka centru naše galaksije Fermi teleskopom za gama zračenje.

U novoj studiji istraživači su otkrili signal gama zračenja koje nije poticalo ni od jednog poznatog objekta u tom dijelu svemira.

Iako je jedno od najjednostavnijih objašnjenja da ovo zračenje potiče od poništavanja tamne materije, naučnici ipak žele da detaljnije ispitaju ovu pojavu, prije nego što potvrde da je o tome riječ.

Ono što je sigurno, je da svjetlost ima sopstveni izvor koji nije ni jedan od poznatih objekata u tom dijelu svemira.

Sada predstoji ispitivanje patuljastih galaksija koje okružuju Mliječni put, a ako je teorija o WIMP-ovima tačna, trebalo bi da se poništavanje desilo i u centrima tih galaksija.

Ako se isto gama zračenje opazi i u njihovom slučaju, postojanje tamne materije imalo bi snažno uporište u stvarnosti.