Za dva mjeseca do 16.500 eura: NASA plaća za izležavanje i gledanje TV-a

Od volontera će se tražiti da rade sve u ležećem položaju - od toga da tako jedu do obavljanja nužde
ležanje, odmaranje, Foto: Shutterstock

NASA plaća 16.500 eura po osobi koja bi provela dva mjeseca u krevetu i tako pomogla naučnicima da smanje učinke svemirskog putovanja na astronaute.

Iako se čini kao posao iz snova, pomisao na neprekidno ležanje nije baš primamljiva, prenose britanski mediji.

Muškarci i žene, njih 24, biće podijeljeni u dvije grupe i smješteni u jednoj sobi.

Od njih će se tražiti da rade sve u ležećem položaju - od toga da tako jedu do obavljanja nužde.

Svaki učesnik će dobiti 16.500 eura.

Volonteri će imati televizor, moći će da čitaju i bave se drugim aktivnostima kako im ne bi bilo dosadno, prenosi agencija Hina.

Učesnici istraživanja ležaće u krevetima dva mjeseca da bi se utvrdilo kako svemirski let utiče na ljudsko tijelo.

Riječ je o zajedničkoj studiji NASA i Evropske svemirske agencije (ESA) koja će biti sprovedena u Njemačkom svemirskom centru (DLR).

"Ova studija će nam omogućiti da se pozabavimo pitanjem mišićne atrofije koju uzrokuje bestežinsko stanje, ali i drugi stresori poput kosmičkog zračenja, izolacije i prostornih ograničenja", rekla je vođa istraživanja u ESA Dženifer Ngo-Anh.

"Različiti rizici za zdravlje astronauta moraju da se smanje na najmanju moguću mjeru kako bi svemirske misije bile moguće", dodala je ona.