Pet ogromnih asteroida kreće se prema Zemlji

25323 pregleda 217 reakcija 16 komentar(a)
Foto: Nasa.gov

Dok NASA izvještava da prema zemlji kreće pet asteroida, od kojih su četiri promjera preko 50 metara, istraživanje iz Brazila otkrilo je oko 19 svemirskih stijena međuzvjezdanog porijekla, koje se nalaze u našem Sunčevom sistemu.

Naučnici Instituta za Geo i egzaktne nauke Državnog univerziteta Sao Paulo identifikovali su asteroide formirane u drugom Sunčevom sistemu u galaksiji i klasifikovali ih kao kentaure.

Tih 19 vanzemaljskih asteroida nalazi se između orbita Jupitera i Neptuna, a uočeni su zahvaljujući neobičnoj putanji oko Sunčevog sistema, izjavila je Marija Helena Moreira Morais, jedna od glavnih autorki studije.

Kao primjer, Morais i njen tim istaknuli su asteroid 514107 Ka’epaoka’awela, što na havajskom znači “zlobni Jupiterov saputnik koji se kreće u suprotnom smjeru”.

Orbita svemirske stijene odgovara Jupiterovoj, ali se vrti oko Sunca u suprotnom smjeru. Naučnici su koristili računarsku simulaciju za koju kažu da “djeluje kao vremeplov”, prateći njenu putanju unazad 4,5 milijardi godina sve do navodnog vremena kada je Sunčev sistem nastao.

“Kad smo ga identifikovali kao objekat koji dolazi izvan Sunčevog sistema, nismo znali je li to izolovan slučaj ili je dio velike populacije asteroida ‘useljenika’”, rekla je Morais. “U ovom najnovijem istraživanju prepoznali smo 19 međuzvjezdanih ‘kentaura’”.

Sve planete i asteroidi iz Sunčevog sistema potiču iz tankog diska gasa i prašine koja je nekad okruživala Sunce. Kad se disk raspao, sve se proširilo prema ravnini, što su neka tijela vjerovatno ”propustila”, što je i razlog zašto će ih biti relativno lako uočiti, s obzirom na njihove neobične orbite.

Ove vrste studija ispituju “važnost međuzvjezdane materije za hemijsko obogaćivanje Sunčevog sistema” i mogu pomoći u pronalaženju novih izvora elemenata koji postoje i ovdje na Zemlji, poput helijuma.

Bliže Zemlji, ove sedmice bi se našoj planeti trebalo približiti pet asteroida, promjera od 15 do nevjerovatnih 120 metara, što je otprilike dvostruko više od visine nagnutog tornja u Pizi.

Srećom, svi osim jednog proći će pored nas na sigurnoj udaljenosti između 3,3 miliona i 7,1 miliona kilometara.