Japanski stručnjaci ispituju uzorke tla sa asteroida, tragaju za porijeklom života na Zemlji

Ilustracija, Foto: Shutterstok

Japanski stručnjaci za svemir saopštili su danas da će ispitati uzorke tla donijete sa udaljenog asteroida kako bi pokušali da otkriju izvor toplote koji je izmijenio to nebesko tijelo.

Naučnici Japanske agencije za istraživanje svemira nastoje da otkriju kako je isparila voda na asteroidu, u nadi da će doći do tragova koji bi ukazali na porijeklo Sunčevog sistema i života na Zemlji.

Naveli su da su ispitali 5,4 grama tla, znatno više od minimalnog uzorka od 0,1 gram kojem su se nadali.

Svemirska letjelica "Hajabusa2" u decembru je vratila uzorak tla sa asteroida Rjugu, udaljenom od Zemlje više od 300 miliona kilometara.

Oko tri grama crnih granula "Hajabusa2" je uzela sa površine asteroida kada ga je dodirnula u aprilu 2019. godine, dok je oko dva grama većih fragmenata uzela ispod površine u krateru koji je napravila prilikom drugog sletanja, tri mjeseca kasnije.

Japanski naučnici su otkrili da je asteroid bio izložen izuzetno visokim temperaturama i na površini i pod zemljom, što je vjerovatno prije posljedica ili unutrašnjeg izvora toplote ili sudara planeta, nego toplote Sunca.

Tim naučnika sa japanskog Univerziteta Ajzua otkrio je tragove toplote koja prelazi 300 stepeni Celzijusa i na površini asteroida i ispod površine.

Naučnici navode da temperatura ispod površine tla neće dostići toliku visinu jedino od toplote Sunca, što ukazuje da su na asteroid Rjugu, dok je bio dio matičnog tijela prije više milijardi godina, uticali ili unutrašnja toplota od zračenja ili sudari planeta, dovodeći do isparavanja vode.

Japanska svemirska agencija nastavlja preliminarno ispitivanje uzoraka asteroida, a opsežnija proučavanja u planu su sledeće godine.

Naučnici će ispitati i moguće tragove organske materije, u nadi da će naći neke odgovore o porijeklu Sunčevog sistema i života na Zemlji.