Istraživači otkrili paleokraške reljefne oblike na sjeverozapadu Kine

Ilustracija, Foto: Shutterstock

Kineski istraživači su pronašli tipične paleokraške oblike reljefa u oblasti Sanđiangjuan u sjeverozapadnoj provinciji Ćinghai, što dodatno osporava hipotezu da je to područje nekada bilo pokriveno velikim ledenim pokrivačem tokom Kvartarnog perioda.

Istraživači sa Instituta za istraživanje polarnih prirodnih resursa u Ćinghaju tokom nedavnog terenskog istraživanja identifikovali su četiri drevna kraška oblika reljefa, uključujući podzemnu rijeku, identifikovana su u izvorištima rijeka Jangce i Lančang, u tibetanskoj autonomnoj prefekturi Jušu.

Područje Sanđiangjuan (izvor tri rijeke) je mjesto nastanka rijeka Jangce, Žute rijeke i Lančanga. Poznat je kao kineski "vodotoranj".

Stručnjaci vjeruju da bi, da je region Sanđiangjuan bio pokriven masivnim ledenim pokrivačem, kraški reljef tog vremena vjerovatno bio erodiran ledom i ne bi pokazivao tako obimne i raznolike karakteristike.

"Naizmjenični klimatski uslovi u regionu Sanđiangjuan doprinijeli su razvoju tipičnih paleokraških oblika reljefa, pružajući povoljne uslove za proučavanje drevnog geološkog okruženja platoa i njegovih promena“, rekao je Džang Jong, šef Instituta.

Osnovan ove godine, Ćinghai institut za istraživanje polarnih prirodnih resursa fokusira se na istraživanja u oblastima kao što su klimatske promjene, očuvanje biodiverziteta i studije ekosistema, sa ciljem da se obezbijede naučni podaci istraživanja za ekološku zaštitu oblasti Sanđiangjuan.