Astronomi pronašli dvije planete koje dijele istu orbitu oko svoje zvijezde

Ilustracija, Foto: Shutterstock

Astronomi su u srijedu objavili da su otkrili dvije planete koje dijele istu orbitu oko svoje zvijezde, što je bizarno kosmičko uparivanje za koje se dugo sumnjalo da postoji ali nikada nije dokazano.

Koristeći teleskop u Čileu španski tim astronoma uočio je oblak krhotina u istoj orbiti kao i već postojeća planeta koja kruži oko ove zvijezde, udaljene 370 svjetlosnih godina u sazvežđu Kentaur. Oni sumnjaju da je to ili planeta u formiranju ili ostaci planete koja je nekada postojala.

Poznato je da asteroidi prate planete oko njihove zvijezde, na primjer, Jupiter i njegovi takozvani trojanski asteroidi. Ali planete u istoj orbiti "su veoma rijetke", primijetio je koautor studije iz Madridskog Centra za astrobiologiju Horhe Lilo-Boks.

"U teoriji je moguće da postoje, ali ih niko nikada do sada nije otkrio", rekao je on.

Naučnici su rekli da će morati da sačekaju do 2026. kako bi uspješno pratili dva objekta oko zvijezde poznate kao PDS 70.

Vodeći autor Centra za astrobiologiju u Madridu Olga Balsalobre-Ruza rekla je da su nalazi, objavljeni u časopisu Astronomi end Astrofiziks, "prvi dokaz" da takvi dvostruki svjetovi mogu postojati.