U Kini nađena drevna lobanja: Ne liči ni na jednu ljudsku pronađenu do sada

Lobanja pronađena u Kini, Foto: Printscreen YouTube

Međunarodni tim naučnika je za drevni ljudski fosil nedavno pronađen u Kini saopštio je da ne nalikuje ni jednom drugom do sada zabilježenom homininu.

Hominini su pleme primata iz potporodice hominidi koje obuhvata vrste Homo i šimpanze i njihove izumrle pretke.

Naime, ostaci ne liče ni na vrstu koja se razdvojila u neandertalce, ni na denisovce (denisovski čovjek), a ni na nas, što ukazuje na to da našoj sadašnjoj verziji ljudskog porodičnog stabla nedostaje još jedna grana, prenio je index.hr.

Čeljust, lobanja i kosti nogu koje pripadaju ovome, za sada neklasifikovanom homininu oznake HLD 6, otkrivene su u Hualongdongu, u istočnoj Aziji 2019, a naučnici Kineske akademije nauke (CAS) od tada pokušavaju da spoje ostatke s nekom poznatom vrstom. Za sada nisu uspjeli, piše Science Alert.

Otkrivena nova vrsta?

Lice ovog hominina slično je strukturisano kao lice moderne ljudske vrste, koja se odvojila od Homo erectus-a još prije 750.000 godina. Ali nedostatak forme brade više nalikuje denisovcima, izumrloj vrsti drevnog hominina u Aziji koja se odvojila od neandertalaca prije više od 400.000 godina, prenosi N1.

Stoga stručnjaci s CAS-a, koji su na ovome istraživanju sarađivali sa naučnicima s kineskog univerzitet Xi’an Jiaotong, britanskog Univerzitet Jork i španskog Nacionalnog istraživačkog centra za evoluciju, smatraju da su otkrili potpuno novu vrstu hibrida između grane koja nam je podarila moderne ljude i one koja je izrodila druge drevne hominine u regiji, poput denisovaca.

Treba napomenuti da se mnogi fosili hominina iz pleistocena pronađeni u Kini nisu lako uklopili ni u jednu do sada poznatu vrstu. Neki stručnjaci smatraju da se vkerovatno radi o srednjim varijacijama pri razvoju prema modernom čovkeku; poput arhaičnog primkerka Homo sapiensa ili naprednog oblika Homo erectusa.

Ali ovo prilično linearno i pojednostavljeno tumačenje je dosta kontroverzno i nije ga prihvatila šira naučna zajednica. Naime, dok je Homo erectus postojao u Indoneziji do proke otprilike 100.000 godina, ostaci koji su nedavno pronađeni u istočnoj Kini više nalikuju drugim, modernijim linijama hominina.