Naučnici: Fosilizovani otisci stopala u Kini potiču od dinosaurusa koji su živjeli prije više od 120 miliona godina

Kako piše Sinhua, staza dinosaurusa nalazi se u basenu Turpan-Hami

Ilustracija, Foto: Shutterstock

Naučnici su potvrdili da su fosilizovane otiske stopala pronađene u Hamiju, u sjeverozapadnoj kineskoj autonomnoj oblasti Sinđiang Ujgur, ostavili dinosaurusi koji jedu meso i koji su živjeli na Zemlji prije više od 120 miliona godina.

Kako piše Sinhua, staza dinosaurusa nalazi se u basenu Turpan-Hami.

Istraživački tim predvođen Institutom za paleontologiju i paleoantropologiju kičmenjaka Kineske akademije nauka otkrio je ukupno devet malih otisaka stopala na toj lokaciji, od 2006. godine.

Uzimajući u obzir dužinu otisaka stopala, naučnici su procijenili da su dinosaurusi imali visinu kukova od približno 65 cm, dužinu tijela od 171 cm i težinu od 30 kg, što ukazuje da su tragove napravili mali teropodi.

Nakon proučavanja tragova beskičmenjaka, sedimentnih struktura i slojeva stijena na lokalitetu, zaključili su da su otisci stopala vjerovatno ostavljeni duž obale plitkog jezera.

Rezultati studije su nedavno objavljeni na internetu u međunarodnom časopisu Istorijska bilogija (Historical Biology).

Tim je po prvi put otkrio obilne i raznolike otiske stopala kičmenjaka u Hamiju, uključujući tragove teropoda i tragove koje su ostavili sauropodi, ptice i pterosaurusi, navodi se u studiji.

Fosilizovani otisci stopala mogu otkriti informacije o ekološkim navikama koje fosilizovani skeleti ne mogu, rekao je Vang Sjaolin, vodeći istraživač studije.

"Osim tipa, visine kukova, dužine i težine tijela, fosilizovani otisci stopala takođe mogu ponuditi naznake o drugim karakteristikama tih životinja, kao što su brzina kretanja, predatorsko ponašanje i okruženje u kojem su sačuvani", rekao je Vang.

Naučnik je rekao da ovi nalazi pružaju direktan dokaz o prisustvu teropodnih dinosaurusa u fauni Hami pterosaurusa.

"Ovo područje ima najbogatiju kolekciju fosila pterosaurusa na svijetu. Stotine miliona pterosaurusa su nekada živjele ovdje, što ga čini rajem pterosaurusa", dodao je.

U blizini mjesta otisaka gradi se i Muzej dinosaurusa kako bi pomogao u zaštiti ovih važnih fosila i "kao prozor u misteriozne letjeće gmizavce koji su nekada živjeli na Zemlji", rekao je Vang.