Otkrivanje novog svijeta: Američki svemirski brod poletio ka asteroidu koji je pokriven metalom

Jučerašnje lansiranje "Psihe" u svemir, Foto: Reuters

NASA-ina svemirska letjelica Psiha poletjela je juče raketom u svemir, na šestogodišnje putovanje čije je odredište istoimeni asteroid od vrlo unikatne vrste: prekriven je metalom.

Naime, većina asteroida je obično kamenita ili okovana ledom, a ovo je prvo istraživanje jednog svijeta od metala.

Naučnici vjeruju da bi to mogli da budu razoreni ostaci jezgra neke davnašnje planete a njihovo proučavanje moglo bi da da rasvjetli kako izgleda ljudima nepristupačno središte Zemlje, ali kako izgledaju jezgra drugih stijenovitih planeta.

Raketa Spejs-Iks lansirala je svemirski brod u oblačno jutarnje nebo sa NASA-inog svemirskog uzletišta Kenedi, na Floridi.

Nazvana po asteroidu koji juri, Psiha bi trebalo da stigne do ogromnog objekta u obliku krompira 2029. godine.

Nakon decenija posjeta dalekim svijetovima od kamena, leda i gasa, NASA je odlučila da istraži i svijetove obložene metalom.

Od devet do sada otkrivenih asteroida bogatih metalima Psiha je najveći, koji kruži oko sunca u spoljašnjem dijelu glavnog asteroidnog pojasa između Marsa i Jupitera, zajedno sa milionima drugih svemirskih stijena.

Otkriven je 1852. i dobio je ime po boginji duše iz grčke mitologije.