FOTO Prve slike univerzuma evropskog svemirskog teleskopa Euklid

Snimak zabilježen evropskim svemirskim teleskopom Euklid, Foto: Reuters

Evropski svemirski teleskop Euklid objavio je danas svoje prve slike, otkrivajući zasljepljujuću maglinu koja podsjeća na konjsku glavu, kao i udaljene galaksije koje nikada ranije nisu viđene.

Euklid je u julu otputovao na prvu misiju proučavanja kosmičkih misterija tamne materije i tamne energije.

Teleskop, koji se nalazi na oko 1,5 miliona kilometara od Zemlje, ima zadatak da pravi mape trećine univerzuma koji obuhvata oko dvije milijarde galaksija.

Euklid je danas počeo da šalje prva posmatranja iz svemira, navodi se u saopštenju Evropskog operativnog centra u Darmštatu u Njemačkoj.

"Zapanjujuće i inspirativne slike koje nas podsjećaju zašto je neophodno otići u svemir da bismo saznali više o misterijama univerzuma", rekao je šef Evropske svemirske agencije (ESA) Jozef Ašbaher (Josef Aschbacher).

Među fotografijama je slika magline - Konjska glava, unutar obližnjeg sazvježđa Orion, kao i slike spiralnih galaksija.

Euklidova posebnost je da ima široko vidno polje "nikad viđeno u istoriji astronomije", rekli su naučnici.

Zahvaljujući ovom širokom pogledu, teleskop, opremljen sa dva uređaja (optičkim i bliskim infracrvenim), može da uhvati tako ogromne slike visoke rezolucije.

ESA opisuje Euklida kao svog "detektiva mračnog dijela univerzuma", čiji je zadatak da istraži zašto se čini da se 95 odsto kosmosa sastoji od tamne materije i tamne energije, o čemu se ne zna gotovo ništa.

Sljedeće slike biće objavljene u januaru.

Evropska misija će trajati najmanje do 2029. godine.