NASA primila 12.000 molbi za astronaute

1997 pregleda 4 komentar(a)
Ilustracija, Foto: Shutterstock

Američka svemirska agencija (NASA) objavila je da je primila 12.000 molbi za buduću generaciju astronauta, njih desetak, a rezultati postupka selekcije će biti objavljeni na ljeto 2021.

NASA regrutuje novu posadu astronauta za svoj program Artemis, a cilj je između ostalog da na površinu Mjeseca stupi i prva žena. Prva posada Artemisa trebalo bi da sleti na Mjesec do 2024, a potom bi se svake godine slala druga posada.

Dugoročni cilj - poslati astronaute na Mars

"Sljedeća klasa astronauta, generacije Artemis, omogućiće nam da istražimo nova područja Mjeseca, a odvešće nas i na Crvenu planetu", rekao je Džim Brajdenstin, direktor Nase.

Dugoročni cilj je poslati astronaute na Mars, a NASA se nada da će kroz program slanja ljudi na Mjesec moći naučiti i uvježbati astronaute za pohod na Mars, prenosi Hina. Godine 2017. je od 18.300 kandidata njih 12 izabrano za astronaute, a 11 je izdržalo obuku do kraja. Trajala je do januara ove godine.

Kandidati moraju biti Amerikanci i imati magistarsku diplomu u znanstvenim disciplinama, tehnologiji ili matematici, a primaju se i ljekari i piloti. NASA trenutno raspolaže s 48 aktivnih astronauta.

Budući regruti će se slati na Međunarodnu svemirsku stanicu (ISS), a jednog dana možda i na Mjesec. Prva misija na Mjesec planira se za 2024, a od 2028. planira se "trajno" ljudsko prisustvo na Zemljinom satelitu.