NEPRIMJERENE I NEUMJESNE OPSERVACIJE ROĆENA

Kako DPS shvata medije

Jovićević: Agencija Mina je bila izložena pritiscima, ali oni nijesu uticali na uređivačku politiku Menadžment RTCG: Stavovi privatni ali izražavamo protest
9678 pregleda 29 komentar(a)
“RTCG mrlja na istoriji”:Roćen, Foto: Boris Pejović
“RTCG mrlja na istoriji”:Roćen, Foto: Boris Pejović

Menadžment i uredništvo Javnog servisa ocijenilo je “neprimjerenim uvredljive konstatacije” dugogodišnjeg visokopozicioniranog crnogorskog funkcionera i bivšeg ambasadora državne zajednice Srbija i Crna Gora Milana Roćena na račun novinara i uredništva te medijske kuće.

“Iako su ti stavovi izrečeni u privatnom, ilegalno snimljenom razgovoru i odnose se na menadžment i uredništvo iz ranijeg perioda, izražavamo javni protest i osuđujemo neumjesne opservacije o našim kolegama”, objavio je sinoć menadžment RTCG-a.

U telefonskom razgovoru koji je najvjerovatnije od početka 2006. jer se u njemu pominje Roćenov povratak iz Moskve, on kaže da su novinari i urednici Javnog servisa “gluplji od goveda” i “bolesna bagra”, a ta televizija “najsramnija mrlja na istoriji Crne Gore”.

“U Jutarnji program da dovedeš goveda, bistrija su goveda iz moje Rasove nego urednički tim TVCG-a”, komentariše Roćen.

On zatim nastavlja: “To je bolesna bagra sakupljena na jednom mjestu. Aaa, kako ću da im je... majku i da ih rasturim pa neka se nose u 16 pi.... materina. To jedva čekam da negdje dam izjavu o svemu ovome, kako je sve funkcionisalo kao sat, osim Javni servis koji unosi zabunu u sve ovo. To je strašno. To nije javni servis, to je javna kuća. To nije prostitucija, prostitucija je časni posao. To se plaća tamo, to je intelektualno–moralna prostitucija”. Bivši generalni direktor RTCG-a Radovan Miljanić, koji je sada ministar-savjetnik u ambasadi Crne Gore u Bosni i Hercegovini, koga je Roćen direktno prozvao, juče nije odgovarao na mejl koji su mu “Vijesti” uputile u ambasadu u Sarajevu.

Roćen u telefonskom razgovoru kaže da mu nije jasno kako novinare RTCG-a nije sramota i da ne može da shvati ni MIljanića.

Bivša generalna direktorica Andrijana Kadija, koja je politički smijenjena jer nije nastavila apologetsku uređivačku politiku Javnog servisa prema vlastima, rekla je juče “Vijestima” da su ocjene uvredljive za novinarsku profesiju, dok je Društvoprofesionalnih novinara pozvalo Roćena da se izvini kolegama.

Kadija je kazala da Roćenove izjave predstavljaju klasično nepoštovanje ljudi koji se bave novinarstvom, bez obzira u kom mediju rade, navodeći da očekuje odgovor cijele medijske zajednice.

“To je donekle naša krivica, ali je ovo i način da se provjeri koliko smo mi kao novinari zreli... Kako se on ponaša to je njegova lična stvar, ali mi kao novinari trebalo bi više da poštujemo i sebe, i pokažemo da imamo dostojanstvo”, kazala je Kadija.

Iz Društva profesionalnih novinara Crne Gore pozvali su Milana Roćena da se izvini kolegama sa Javnog servisa i agencije Mina, jer nije demantovao autentičnost snimka na kome ih vrijeđa i psuje.

“Mediji i novinari treba da rade u interesu javnosti, a ne po volji pojedinaca bila ona u lokalnoj zajednici, iz državnog vrha, poslovnih lobija, opozicije i drugih centara moći. Nažalost ono što se može čuti da je izrekao dugogodišnji visoki državni funkcioner, dokaz je odnosa prema medijima koji se razumiju kao sluge vlastodršcima. Takođe je dokaz nezakonitih smijena u Javnom servisu, na koje upozorava Evropska komisija, SAD i organizacije koje se bave pitanjem medija,” navodi DPNCG.

Aktuelni savjetnik predsjednika države je i za novinare drugih medija govorio sa omalovažavanjem.

“Ta go.na iz Mine ništa ne prenose, ma to su go.na, baš go.na, a televizija, to je najsramnija, to je mrlja na istoriji Crne Gore. U svemu ovome, u ovoj velikoj antičkoj tragediji, to je mrlja na savjesti crnogorskog društva”, Roćenove su riječi, koje se čuju na snimku telefonskog razgovora sa Rankom Ubovićem.

Izvršni direktor agencije MINA, Jaša Jovićević, kazao je juče za “Vijesti” da “ovakav ili bilo kakav sličan privatni razgovor nemaju namjeru da komentarišu”.

“Agencija Mina je tokom svog rada bila izložena raznim pritiscima, ali oni nikada nijesu uticali na uređivačku politiku i uvijek smo imali profesionalan odnos prema svima, na šta smo izuzetno ponosni”, istakao je Jovićević.

On je podsjetio da agencija preko 18 godina u svom radu primjenjuje najviše profesionalne i etičke standarde.

“Stojimo iza svake informacije koju smo objavili, kao i iza odluke da određene informacije ne objavimo. Ovako i nikako drugačije ćemo nastaviti i ubuduće s ciljem da ostanemo pouzdan partner i izvor informisanja crnogorskoj medijskoj i široj javnosti”, istakao je Jovićević.

Bivši urednik: Govedo sam, pomogao sam samoproglašenje čobana 

I bivši urednik u RTCG–u, aktivista DF-a Emilo Labudović ironično je priznao da je “govedo” prihvativši odgovornost što je imao udjela u dovođenju na vlast dijela sadašnje garniture DPS-a.

“Priznajem da sam najveće govedo zato što sam sa drugim govedima, doprinio da se najveće govredo na svijetu, ono iz Rasova i stoka oko njega, samoproglase - čobanima”, poručio je Labudović, prenosi I4NS.

Opozicija: Ovo pokazuje u kakvoj atmosferi rade mediji 

Iz Demokratskog fronta su ocijenili da se u svakom objavljenom razgovoru pokazuje kako Roćen i njegov šef doživljavaju sebe kao neprikosnovene gospodare ljudskih sudbina.“Od prisluškivanja i disciplinovanja novinara, uhljebljenja lojalnih kadrova, zloupotreba državnih resursa i službenog položaja, potkupljivanja članova Venecijanske komisije, do najprostačkijih kvalifikacija za svakog čovjeka čijim se „slučajem“ bave, stvorili su primitivni model bahatosti na kojem i opstaje ovaj režim”, saopšteno je iz DF-a.

Šef medijskog tima GP URA Bojan Jevrić pozvao je uređivački tim RTCG-a da javno zahtijevaju izvinjenje: „Pozivamo urednički tim RTCG-a da zaborave na svoje neskrivene simpatije prema DPS-u i bar jednom budu profesionalci, stanu u zaštitu profesije i kolega i osude ovakve izjave najviših zvaničnika Crne Gore. Te izjave su dodatno bacanje ljage na Javni servis, ma kakav on bio. Mnogi ljudi koji su te 2006. godine bili u Javnom servisu i koje Roćen na najvulgarniji način proziva su i dalje zaposleni u toj kući“, kazao je Jevrić. On je ukazao da riječi Milana Roćena najbolje pokazuju u kakvoj atmosferi rade mediji u Crnoj Gori i koliko je u toj oblasti situacija užasna: „Što potvrđuju svi relevantni izvještaji o stanju medija u Crnoj Gori. Kako očekivati da se to stanje popravi ako zvaničnu politiku Crne Gore kontinuirano kreira čovjek poput Milana Roćena“, tvrdi Jevrić.

Portparol Demokrata Nikola Rovčanin, ocijenio je da Roćen u novom audio–snimku govori o televiziji i novinarima Javnog servisa, sasvim iskreno, onako kako ih je zaista doživljavao. “ Za razliku od diplomatskih manira u pokušaju, koje je prodavao dugi niz godina, čuvenim osmjehom sa malih ekrana, on novinare RTCG naziva “govedima, bolesnom bagrom i najsramnijom mrljom u istoriji”. Ko bi rekao da to govori Đukanovićev prvi savjetnik i prvi diplomata?”, kazao je Rovčanin.

DPS zove tužioca da bude brz, privatni razgovor nije javni stav o novinarima

DPS je juče pozvala Osnovno tužilaštvo u Podgorici da “brzo u efikasno postavi stvari na pravo mjesto u postupku koji je započet”.

ODT je u petak objavilo da je formiralo predmet povodom objava i snimaka na portalu i4ns, čiji je glavni akter Roćen.

Vladajuća partija navodi da “niko nema moralno pravo da proziva i žigoše bilo koga za bilo koju izgovorenu riječ do koje su došli na osnovu nezakonito prisluškivanih privatnih razgovora”.”Jeftina je manipulacija da se nezakonit prisluškivan privatni razgovor pokušava predstaviti kao javni zvanični stav o novinarskoj profesiji”, navodi DPS.

Oni su optužili “Vijesti” da su “dotakle profesionalno dno” i ponovili da je rezultat referenduma poznat i da se ne može mijenjati nakon 13 godina obavještajnim ili bilo kojim drugim aferama.