Hrvatska traži razgovore o Prevlaci, prije nego se odluče za arbitražu: Međudržavna komisija na pauzi od 2015. godine

“Hrvatska smatra da bilateralne pregovore treba nastaviti, te da još ima prostora i vremena za postizanje sporazuma o razgraničenju"... Detaljnije»

PRAVILA KOMENTARISANJA

Zabranjen je govor mržnje, vrijeđanje po nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi, vrijeđanje ličnosti korisnika i lica čije ime se pojavljuje na sadržajima portala kao i korišćenje vulgarnih riječi. Svako korišćenje portala suprotno gore navedenom kazniće se ukidanjem korisniku prava pristupa portalu kome će biti trajno ili privremeno zabranjen pristup. Svako ugrožavanje lične i porodične bezbjednosti korisnika portala kao i osoba čije se ime pominje u sadržajima portala, putem prijetnji ili na bilo koji drugi način, je nedozvoljeno i svako takvo ponašanje može biti procesuirano kod nadležnih organa..Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, predstavljanje u ime drugog pravnog ili fizičkog lica. Zabranjeno je pisati velikim slovima (Full Capslock).

Komentari i sadržaji koji se ne odnosi na teme portala biće obrisani bez obavještavanja, a korisnicima koji šalju takve komentare i sadržaje u više navrata biće zabranjen pristup portalu.Ukoliko korisnik smatra da je nepravedno kažnjen ima pravo da kontaktira administratora.

Komentara: 31

JingisKan

24-07-2019 06:38h
Pregovore moraju voditi prvo eksperti i jedino oni dovesti pregovrore do kraja. Sa tri opcije na stolu. Politicari samo mogu i trebaju da izaberu. Gravitaciono podrucje, kopna se ne poklapa sa granicnim kotama na moru. Prvo se radi sestarenje s krajnih tacaka, zatim preklapanje teritorija. Izvode se tacke prvenstveno bezbjednosti plovidne u odnosu na pomorski put koji je dio mejdunarodnih plovnih knjiga pa onda nacionalni interesi. Koji je interes Hrvatske da kontrolise ulaz u BZ na izlazi?

Exorcist

24-07-2019 06:50h
Vidi spor oko piranskog zaljeva (savudrijske vale).

Opokojnikusvenajgore

24-07-2019 07:18h
Zovite prijatelja Haradinaja da arbitrira.

crimensinelege

24-07-2019 07:27h
Od 2013 do 2017 Hrvatska je pokušala da kroz nekoliko nacrta sporazuma o graničnim prelazima, režimu pograničnog saobraćaja, zajedničkim policijskim patrolama i otvaranju hrvatske luke za međunardoni pomorski saobraćaj na Prevlaci - tiho uhvati CG na spavanju i uz našu prećutnu saglasnost izvrši teritorijalno razgraničeje bez pregovora o razgraničenju. Nije joj uspjelo, ali ne zahvaljujući Darmanoviću, već nekolicini naših javnosti nepoznatih eksperata u MVP i MUP CG.

JingisKan

24-07-2019 08:20h
Bravo konacno prava namjera Hrvatske. Otvaranjem medjunarodne luke na Rti ostro to bi imala pravo da trazi. Ali razgranicenje se vrsi na ostvou postojeceg stanja i to je nasa prednost. Kao sto rekoh ometanje pomorskog saobracaja u unutrasnje morske vode je nedozvoljeno, jer H nema pravo kontrole nad nasim unutrasnim vodama, koje bi dobila. Dakle granica mora treba da se spusta linijski dus poluostrva pod uglom od 90%. Slazem da MVP nema kadrove a CG ima samo 3 covjkea koji se bave pravom mora.

mig63

24-07-2019 07:48h
Sjekirancuja je ovome cija ce biti Prevlaka,isto kao sto je bila i Djilasu.Nasih poltrona nema nidje na svijet,to se samo odje radja.

Burin

24-07-2019 08:02h
Samom predajom rta Oštro smo dovedeni u inferioran položaj. Sad se to tzv privremeno stanje uzima kao fakat i očekivano je da Hrvatska traži pola mora, jer to pripada onome čije je kopno. Što će i dobiti, jer su u povlašćenom položaju kao članica EU. Ta predaja je izdaja nacionalnih interesa i za to bi potpisnici trebalo da odgovaraju.

JingisKan

24-07-2019 08:15h
Ne moze da trazi pola mora jer na taj nacin blokira priodan ulaz u u BZ koji je i onako uzak i manji od 12 nautickih milja. Ne moze se ta praksa primjeniti u ovom slucaju jer Hrvatska nema granicni prelaz unutar BZ. Na taj nacin sprijecava se nesmetano odvijanje saobracaja u ununutrasnje morske vode Crne Gore koje su unutar kopna. Motiv i razlog trazenja raygranicneja na moru treba da bude od Rta Ostro ka medjunarodnim teritoroijalnim vodama pdo uglom od 90% nikako ka unutrasnjosti BZ

crimensinelege

24-07-2019 08:22h
Ne zaboravite da je rt Ošto pod privremenom jurisdikcijom Hrvatske,, uz jasnu odredbu Protokola o privremenom režimu iz 2002 da privremena jurisdikcija na kopnu, zajednička jurisdikcija na moru od Kobile do rta Oštro i razgraničenje teritorijalnog mora po azimutu 206 u pravcu otvorenog mora počevši od tačke 3 kabla od rta Oštra unutar zaliva - ne prejudiciraju konačno razgraničenje. Dakle, inferiorni položaj ne znači da smo bez mogućnosti da odbranimo Prevlaku.

HocuCirilicniNIK

24-07-2019 08:05h
Предавањем рта Оштро, домаћи комунисти су Хрватима завршили посао. Умјесто да су га подијелили уздуж, тако да унутрашња страна према заливу буде црногорска, или да граница прати асфалтни пут до рта... Тако да, хвала "највећем сину" и његовим картографима као и наследницима на челу ЦГ.

ŽikaZeneva

24-07-2019 08:15h
Prevlaku ste dali hrvatima,i sad je njihova,a pregovora se da im jos date da granica ide stedinom mora pri ulasku u zaliv,sto nesumljam da cete im i to dati

silvester

24-07-2019 08:17h
Hrvatska vrlo mudro ceka trenutak kada je u boljem polozaju da rijesi to pitanje. Uz iskustvo iz spora sa Slovenijom radi na tome da nas prevesla. Treba biti pametan i istrajati na optimalnom rjesenju za CG i ne popustiti u situaciji kada su oni respektabilan partner u EU a mi zemlja koja mozda nece skoro ni uci. Znaju dobro kada da pritisnu. Za razliku od njihove nasa obala je mala i ovo je veoma znacajno.

andrijazlataric

11-01-2020 21:06h
Prevlaka je hrvatska, konavoska. Nikad nije bila crnogorska. Nikad u istoriji! Dovoljno smo se izbrukali kao varvari 91’ u Konavlima i Dubrovniku. Nemamo prava na Prevlaku. Previše je naše mladosti izginulo za nešto što nije nikad bilo.

vojo955

24-07-2019 08:29h
HVALA ĐILASU ŠTO JE TAKO UPRSKAO oko Prevlake... Đilas je crtao kartu...

protivniklaznihvijesti

24-07-2019 09:27h
Nije tačno, crtali su je hrvati, Stevo Krajičić i ostali katolički kler a sa crnogorske strane Blažo Jovanović "aoo pustite to, kada su bitne republike granice, sve je to jedna država, sto će nama Konavle"

protivniklaznihvijesti

24-07-2019 09:33h
Preko Prevlake Hrvatska ima kontrolu na ulaz u Bok. zaliv i nije tačno da je po sporazumu, hrvatima kontrolise veliki dio priobalja i do sada su hapsili desetine ribara u tim vodama.. Hrvatska ima po pomorskom pravu na ogroman dio zaliva i kontrolu potpunu na isti.. I tu je ENDE!

crimensinelege

24-07-2019 13:59h
Dto esavalo se da ih hapsi, ali naša dična policija i vojska ćuti o tome umjesto da ih spriječi, jer zoni zajedničke odgovornosti hrvatska policija ne može djelovati samostalno, već samo kroz zajedničke mješovite patrole ( krše Protokol iz 2002 a mi negujemo ,,doborsusjedske odnose,, i drhtimo od njih jer su u EU ). Mi smo vrlo jadni sa ovakvim ministarstvima odbrane, policije i vanjskih poslova.

protivniklaznihvijesti

24-07-2019 09:39h
Nikad više 1945, tako treba a ne 1918. jer da nije bilo 1918. Crna Gora ne bi imala primorje od Pastrovića do Igala, da nije bilo Srpske vojske, ni Crna Gora ni Hrvatska i sve to bi bilo Italijansko, 1/1! Ima li milogorca dukleanskog da ne misli i ne zna da prica aksiomu..?

sadrugestrane46u

24-07-2019 09:41h
Od onoliko stotina kilometara obale što je dobila Hrvatska, komunisti su morali da im ucrtaju i prevlaka.

Urednik

24-07-2019 09:49h
Da nije Crna Gora prije 1945 tj Banovina Zeta sa Cetinjem kao glavnim gradom ,bila iza Dubrovnika sa granicom ,nebih joj ni Boka ostala u granicama kako su komunisti to uradili i uprskali oko granica,kad su pravili ustupke hrvatskoj koja je 41-45 bila glavni oslonac fašističke njemačke i dr...Zamislite koliko je to pogubna politika bila neobrazovanih čobana sa Cg strane posle 45 i pobjede...Pa nešto kažu za Kralja Aleksandra ?pa njega da nije bilo ko zna nasto bi Cg danas ličila,mada i Hr...

pekas

24-07-2019 10:02h
Hrvatska ima jake argumente u svoju korist,ratne aktivnosti nase vlasti u tim
90-im.Djukanoviceve kroz civilnu vlast i
Katniceve kroz vojne vlasti

JingisKan

24-07-2019 10:18h
Slazem se i to ce joj biti glavni i jedini argument, jer je ovo bezbjednosno pitanje. .

Marco38

24-07-2019 10:08h
Crnogorski vojnici u Avganistanu su u okviru hrvatskog kontigenta, znači Hrvati komanduju ovi naši slušaju. Slično će te se dogovorit i za Prevlaku, nema razloga da se komplikuje.

Marco38

24-07-2019 10:11h
E ako ovaj na slici ne riješi pitanje Prevlake onda ništa.

StarinaNovak

24-07-2019 10:41h
Pogresan je naslov ne trazi Hrvatska nego EU haha, imali smo neku sansu da "pregovaramo" sa Hrvatskom dok je bila izvan EU ali je hipoteka ratnih zlocina tadasnje i sadasnje vlasti to odlagala. Sad tek nemamo sanse da zadrzimo Prevlaku. Nego predajte to i da se razilazimo :), naravno smislite neku zapaljivu temu tih dana da se ne prica mnogo o tome, recimo crkveno pitanje je uvjek aktuelno, ne brinite nemamo mi mozga previse necmeo znati o cemu se radi.

Pomorac91

24-07-2019 11:34h
Daćete vi daćete ,i više od traženoga

Monteskje

24-07-2019 12:41h
U pravu si morjak, da bi što duže ostao na vlasti, Gospodar će potpisati Prirodnu Albaniju do Spuža.

slusalac

24-07-2019 11:43h
Da se ovaj sa slike pita dao bi on svaku stopu hrvatima !!Prevlaka je predata bez i jednog pregovora i to je svima poznato !!Vojnici monetnegra su u sastavu domobrana hrvatskih ,znaci i odbrana nam je hrvatska ,e pa neka i treba tako !!!!

Vrmac

24-07-2019 11:44h
ova DPS vlast sa svojim satelitima će po pitanju Prevlake učiniti jasno i konkretno: NIŠTA

Adnan73

24-07-2019 12:19h
Kako nista? Poklonice je, to nije isto sto i nista

Monteskje

24-07-2019 12:38h
Pravlaka je nebitna u ovom trenutku. Ono što crnogorski narod ne zna , to je da će Marković Haradinaju pokloniti preko deset hiljada hektara vjekovne crnogorske zemlje, kao da mu je to babina prćija!!!
Učitavam komentare

Prijavi komentar

Odaberite razlog prijave komentara: